ژنرال بازنشسته حمیدگل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.‌اس.‌آی) تاکید کرد که هدف آمریکا ایجاد شکاف و تفرقه بین مردم و دولت آن کشور است.

وی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: آمریکایی‌ها با تشویق ارتش و دولت پاکستان برای آغاز عملیات علیه شبه نظامیان طالبان تلاش دارند نظامیان این کشور را ضعیف کنند.

حمید گل تصریح کرد: هدف واشنگتن تسلط برتاسیسات هسته‌ای پاکستان است و در این راستا تلاش می‌کند با تشویق به درگیری با گروه‌های شبه نظامی، هرچه بیشتر ارتش و دولت این کشور را ضعیف و ناتوان جلوه دهد.

رئیس پیشین آی.‌اس.‌آی گفت: آمریکا در ظاهر اعلام کرد که به پاکستان برای مبارزه با شبه نظامیان طالبان کمک کرده اما واقعیت این است که آنها برای هدفی بلندمدت یعنی تضعیف این کشور گام برمی‌دارند نه تقویت آن.

حمید گل بیان داشت: دولت اسلام آباد باید با اتخاذ سیاستی مستقل نشان دهد که منافع و امنیت ملی پاکستان بر هر چیز دیگری اولویت دارد.

وی عنوان کرد: درصورت ناتوانی و ضعف دولت در تحقق چنین آرزویی، مردم پاکستان به انقلابی مانند ایران نیاز دارند تا از سلطه آمریکایی‌ها رها شوند.

مقام ارشد نظامی پاکستان یادآور شد: دخالت‌های مکرر آمریکا در امور داخلی پاکستان، دولت این کشور را نزد افکار عمومی به‌شدت ضعیف کرده و درصورت ترمیم نشدن این وضعیت ممکن است ما با وضعیتی غیرقابل کنترل مواجه شویم.

حمید گل با اشاره به درگیری‌های اخیر سوات گفت: عملیات ارتش پاکستان علیه شبه‌نظامیان با دستور آمریکا آغاز شده و طبیعی است که طالبان تصور می‌کند با نیروهای آمریکایی مبارزه می‌کند نه نظامیان پاکستانی.

وی با تصریح به این نکته که بیش از یک میلیون تن از ساکنین مناطق شمال غربی پاکستان هم‌اکنون آواره شده‌اند، اذعان کرد: در حال حاضر مردم بومی این مناطق تا حدودی از عملیات ارتش حمایت می‌کنند اما نظامیان دولتی نمی‌توانند تا مدت زیادی به عملیات خود ادامه دهند و این مسئله بزرگ‌ترین چالش فراروی آنها محسوب می‌شود.

کد خبر 81941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز