هواداران گل زدن کریستیانو رونالدو و لیونل مسی از روی نقطه پنالتی را ضعف یکی بر دیگری می‌دانند و لقب پنالدو و پنالتسی به آنها می‌دهند، اما این هم یک هنر است.

مسی و رونالدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، کریستیانو رونالدو زحمت ما را زیاد کرده است. هفته‌ای ۲بار باید رکوردهای تازه‌اش را فهرست کنیم؛ طوری که انگار عددها تکراری شده‌اند. او این‌بار در دیدار عقب‌افتاده بین النصر و الاتحاد ۲گل دیگر زد تا نام خود را به‌عنوان برترین گلزن سال۲۰۲۳ میلادی در فوتبال جهان ثبت کند با ۵۳گل زده و بالاتر از هری کین و امباپه (۵۲) و هالند (۵۰). او این تعداد گل را در ۵۸بازی در همه رقابت‌های ملی و باشگاهی به ثمر رسانده است و ۱۵پاس‌گل هم دارد. البته یک بازی دیگر هم شنبه در هفته۱۹لیگ عربستان مقابل التعاون در پیش دارد و می‌تواند این رکورد را بهتر هم بکند. در بازی سه‌شنبه شب سادیو مانه (النصر) و حمدالله (الاتحاد و آقای گل فصل پیش) هم دبل کردند. رونالدو یک ضربه به دیرک زد و نتوانست هت‌تریک کند.

رونالدو برای دهمین بار برای النصر و دویست‌وبیستمین بار در دوران حرفه‌ای‌اش دبل کرد و در یک بازی ۲گل زد؛ با رئال‌مادرید ۱۲۲بار، با پرتغال ۳۳، با منچستریونایتد ۳۱، با یوونتوس ۲۳، با النصر ۱۰و برای اسپورتینگ لیسبون یک بار.

او در این فصل به هر ۳ تیم بزرگ عربستانی (الهلال، الاتحاد و الاهلی) ۲گل زده است.

کریستیانو رونالدو از سال۲۰۱۳ تاکنون طی ۴۸۲بازی ۴۷۱گل به ثمر رسانده است.

رونالدو در این سال میلادی ۵۳گل و ۱۵پاس گل داشته. لیونل مسی در ۴۱بازی ۴۰گل و پاس‌گل روی‌هم ثبت کرده است.

پنالدو و پنالتسی

هواداران مسی و رونالدو به بازیکن مقابل تهمت می‌زنند که بیشتر گل‌هایشان پنالتی است؛ به رونالدو لقب پنالدو می‌دهند و به مسی پنالتسی! اما این هم یک هنر است.

از ۱۲اردیبهشت ۲سال پیش تاکنون رونالدو هر ۱۷پنالتی‌اش را به گل تبدیل کرده است.

رونالدو پنالتی‌زن بهتری است اما از یک مقطع به بعد مسی با تمرین زیاد توانست رکورد پنالتی‌هایش را بهبود بخشد.

مسی ۷۷.۷درصد از پنالتی‌هایش را گل کرده (۱۰۸بار) و رونالدو ۸۴.۷درصد (۱۶۱گل). ۲تا از پنالتی‌های کریستیانو برای تیم ملی پرتغال بوده، ۲۴تا از پنالتی‌های مسی برای تیم ملی آرژانتین. رونالدو ۱۹پنالتی در لیگ قهرمانان زده و مسی ۱۸تا. پنالتی‌های آخر بازی‌ها درنظر گرفته نشده است.

نرخ گلزنی مسی و رونالدو بهترین نیست. لواندوفسکی ۹۱درصد پنالتی‌هایش را گل کرده، هری کین ۸۶درصد و ایبراهیموویچ ۸۵درصد.

این عملکرد مسی در پنالتی‌هاست؛ بیشترین پنالتی گل شده در رده ملی، بیشترین پنالتی خراب شده در رده ملی، بیشترین پنالتی گل شده و خراب شده در تمام ادوار جام‌جهانی، بیشترین پنالتی خراب شده در چمپیونزلیگ، بیشترین پنالتی گل شده و خراب شده در یک سال میلادی و همچنین بیشترین پنالتی گل شده و خراب شده در تاریخ لالیگا و بیشترین پنالتی خراب شده در طول تاریخ.

در کل دوران حرفه‌ای رونالدو ۱۸.۴۶درصد از گل‌های او از روی نقطه پنالتی بوده است (۱۶۱ از ۸۷۲گل)، در مقایسه با ۱۳.۱۵درصد از گل‌های حرفه‌ای مسی (۱۰۸ از ۸۲۱گل).

رونالدو ۵۱پنالتی بیشتر از مسی برای تیم‌هایش گرفته است البته او ۲فصل هم بیشتر بازی کرده.

۲۹تا از ۶۳هت‌تریک رونالدو پنالتی هم در برداشته است. این رقم برای مسی ۴۶بازی از ۵۷مسابقه‌ای است که هت‌تریک کرده.

هر چقدر اوضاع برای کریس در فوتبال عربستان خوب پیش رفت، بنزما با ماجراهای ناامیدکننده‌ای روبه‌رو شد. او این هفته مقابل النصر پنالتی داد و یک نمایش ضعیف دیگر در ترکیب الاتحاد داشت. بنزما در این بازی بیشتر از خودش و تیمش، به رونالدو برای گلزنی کمک کرد. طرفداران باشگاه خواهان فروش او هستند وکریم آنقدر با اعتراض روبه‌رو شده که تصمیم به بستن صفحه اینستاگرامش گرفته است.

کد خبر 819610
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حسن IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 0
    فقط مسی رو عشق است. گل زدن به هر تعداد با حمدا.. تو عربستان افتخاری ندارد%