تفاهم و قرارداد مسکن سازی میان تهران و پکن منعقد شده است که به گفته شهردار تهران در این حوزه از تکنولوژی کشور چین استفاده می شود.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، سفر اخیر مدیران شهری به چین علاوه بر دستاوردهای مهم در حوزه حمل و نقل، در زمینه مسکن سازی هم مذاکراتی انجام شد. براساس تفاهمات صورت گرفته و قراردادهای منعقد شده قرار است تهران با همکاری پکن شهرک الگو بسازد اما آن طور که علیرضا زاکانی به همشهری گفته: «شهرک الگو را چینی ها نمی سازند. بلکه فقط از تکنولوژی و منابع آنها استفاده می کنیم. این شهرک ها متناسب با اقتضات بومی اسلامی – ایرانی طراحی می شود و از این ظرفیت برای توسعه فرهنگی ملی بهره خواهیم برد.»

شهردار پایتخت همچنین تاکید کرد: «شهرک‌های الگو با استفاده از تکنولوژی چین، صنعتی سازی می شود و اجرای این شهرک ها توسط شرکت های متخصص داخلی و خارجی (کشور چین) صورت می گیرد.» به گفته زاکانی تفاهم اخیر صورت گرفته در خیابان بهشت مربوط به تامین منابع مالی بود و به زودی تیم تخصصی (حوزه مسکن) برای پیگیری کارها به چین سفر خواهد کرد.

کد خبر 819823
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 2
    هر چه زود تر ساخت شهرک ها شروع بشود ممکن است از تراکم مسکن اصفهان کم شده و مشکل مسکن خود روی شخصی و الودگی هوا در کلان شهر صنعتی اصفهان کمی رفع بشود.