یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر به فرمولاسیون نوعی چسب‌ که به پوست بدن نمی‌چسبد و هر ۳ روز یکبار نیاز به تعویض دارد، دست‌یافتند.

پانسمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمود قفقازی، مدیرعامل این شرکت‌ دانش‌بنیان می گوید: پانسمان بیماران پروانه‌ای، بندآورنده‌های سریع خونریزی و پانسمان‌های ماتریکس کلاژن حاوی ذرات طلا برای زخم‌های حاد و مزمن از جمله محصولات تولیدی این شرکت به شمار می‌رود.

قفقازی با بیان اینکه محققان این شرکت به فناوری کامل پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای دست یافته‌اند، ادامه داد: این پانسمان، تست‌های آزمایشگاهی برای سازمان غذا و دارو را سپری کرده است. این محصول در مراحل نهایی اخذ مجوز وزارت بهداشت است و نیازمند حمایت مسئولان برای تامین و تسهیلات هستیم.

به گفته وی، بیماری پروانه‌ای یا اپیدرمولیزیس بولوسا (EB) بیماری ارثی بافت‌های پوستی است که در پوست و غشای مخاطی تاول‌های خون‌ریزی دهنده دردناک ایجاد می‌کند.

قفقازی شیوع این بیماری را یک در ۵۰ هزار دانست و گفت: این بیماری واگیر نیست، اما شدت بیماری در مبتلایان پیشرونده و افزاینده است و حتی ممکن است به مرگ منتهی شود.

کد خبر 823131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha