مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از آماده باش کامل و شبانه روزی گشت‌های فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر ،مددسراهای ثابت و سیار فصلی این سازمان برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان اجتماعی در ایام سرد خبر داد.

گرمخانه

به گزارش همشهری آنلاین؛ اداره کل هواشناسی استان تهران دیروز از احتمال یخبندان شبانه تهران در روزهای آتی خبر داد و هشدار زردرنگ صادر کرد. براساس اعلام اداره هواشناسی دمای هوا از امروز (20 دی) تا شنبه (23 دی) 4 تا 8 درجه کاهش می یابد و بارش باران و برف پیش بینی شده است. در پی صدور این هشدار، سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خدمت رسانی به بی خانمان ها را در اولویت اقداماتش قرار داد و به گفته احمد احمدی صدر برای جلوگیری از فوت و یخ زدگی بی خانمان ها در معابر، بیش از ۴۰ گشت ویژه فوریت‌های خدمات اجتماعی «حامی‌شهر» به صورت شبانه روزی آماده باش هستند و فعالیت‌های خود را نیز افزایش داده‌اند. این گشت ها در صورت مشاهده افراد آسیب دیده اجتماعی (بی خانمان ها) در مناطق ۲۲گانه آنها را به مددسراها منتقل می کنند.

آن طور که او عنوان کرده: «حدود ۲۰ مددسرا در تهران وجود دارد که فعال هستند و به افراد آسیب دیده اعم از کارتن خواب‌ها، بی‌سرپناهان، در راه ماندگان و... خدمات ارائه می دهند. همچنین ۲۰ گرمخانه سیار فصلی (اتوبوس) نیز در میادین اصلی پایتخت مستقر هستند.»

به گفته مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ ظرفیت در مددسراهای کلانشهر تهران برای پذیرش افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب وجود دارد و به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی هستند و ۲۸ پایگاه فوریت‌های خدمات اجتماعی نیز در حال رصد آخرین وضعیت معابر در پایتخت است. همچنین شهروندان می توانند در صورت مشاهده افراد آسیب دیده اجتماعی با سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران تماس بگیرند تا ‌گشت های فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر نسبت به انتقال این افراد به مددسراها اقدام کنند.

کد خبر 823254
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha