یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

بیرون گذاشتن زباله‌ها راس ساعت مقرر یکی از اقداماتی است که شهروندان می‌توانند در جهت بهره‌مندی از محیط زیستی سالم‌تر آن را به کارگیرند

اما در حالی که بحث سر موقع بیرون گذاشتن زباله‌ها مطرح است، برخی از شهروندان برای اینکه زودتر و کم‌زحمت‌تر زباله‌ها را بیرون بگذارند از روش پرتاب زباله استفاده می‌کنند.

متاسفانه این افرد زباله‌ها را  از پنجره ساختمان به سمت پیاده‌رو یا سطل زباله نشانه‌گیری می‌کنند و این در حالی است که اغلب زباله‌ها به هدف برخورد نکرده و در سطح پیاده‌رو و خیابان پخش می‌شوند.

همچنین این احتمال وجود دارد که زباله‌ها حین پرواز به عابران یا خودرو‌های عبوری برخورد کنند. توجه به وظایف شهروندی و پی بردن به این نکته که شهری سالم و تمیز، در نهایت به نفع خود شهروندان است، نکته‌ای است که می‌تواند مانع این اقدام نامطلوب شود.

اطلاع رسانی برای چرخ پنجم

چندی پیش در ستون در شهر چه خبر مطلبی تحت عنوان «چرخ پنجم اتوبوس» چاپ شد که در آن به وجود برخی وسایل اضافه از قبیل لاستیک زاپاس در برخی اتوبوس‌ها اشاره شده بود که وجود آنها موجب سلب حقوق شهروندی می‌شود.

شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه در توضیح این مطلب، نمابری را به دفتر روزنامه ارسال کرده است که متن آن در پی می‌آید: قرار دادن هرگونه ابزار و وسایل جانبی در داخل اتوبوس ‌ها که برای شهروندان داخل اتوبوس ایجاد مزاحمت کند، ممنوع بوده و با متخلفان طبق قوانین برخورد می‌شود.

با اعلام اینکه در اتوبوس‌های بلیتی این شرکت به هیچ عنوان ابزار و وسایل اضافی وجود نداشته و چنین مواردی احتمالا در اتوبوس‌های ریالی شرکت‌های خصوصی قابل مشاهده است، از شهروندان محترم درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد تخلف با سامانه 1888 تماس حاصل کرده و با ارائه مشخصاتی از قبیل شماره پلاک، خط مربوطه و ساعت و تاریخ واقعه، مسئولان شرکت را در بررسی و پیگیری موضوع یاری کنند.

اعدادی برای خوانده نشدن

تلفن یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش‌های برقراری ارتباط است که همه بخش‌ها از ادارات و بیمارستان‌ها گرفته تا موسسات خدماتی و شرکت‌ها آن را روی کارت ویزیت یا آگهی‌های نوشتاری خود چاپ می‌کنند تا مشتری و ارباب‌رجوع بتواند از طریق آن با آنها تماس بگیرد اما با وجود اینکه شماره‌ تلفن مهم‌ترین قسمت تشکیل‌دهنده کارت ویزیت است متاسفانه در چاپ آن دقت کافی اعمال نمی‌شود.

به عنوان مثال در برخی موارد اعداد ناخوانا برای عموم مردم چاپ می‌شود یا در هنگام چاپ ،جوهر اضافی از دستگاه خارج شده و برخی از کلمات نامشخص می‌شوند. این مشکل موجب می‌شود که نه تنها مردم برای خواندن شماره تلفن دچار دردسر شوند، بلکه به دلیل شباهت عدد ناخوانا با اعداد دیگر، شماره تلفن را  اشتباه می‌گیرند و برای دیگران مزاحمت ایجاد می‌شود.

تصادف با خودروی پارک شده

تصادف با خودرو‌هایی که در حاشیه‌ خیابان و کوچه‌ها پارک شده‌اند، یکی از مواردی است که در آن تنها وجدان راننده می‌تواند کارساز باشد.

معمولا رانندگانی که هنگام عبور از کوچه‌ها یا بیرون آمدن از پارک با خودرو‌های پارک شده برخورد می‌کنند، پشت تیغه برف‌پاک‌کن خودرویی که با آن برخورد کرده‌اند یادداشتی می‌گذارند که در آن شماره تلفن و مشخصات لازم برای پیگیری را قید کرده‌اند.

به این ترتیب راننده خودروی آسیب‌دیده می‌تواند موضوع را پیگیری کند. با این حال برخی از رانندگان هم هستند که پس از اتفاقاتی از این دست پا را روی پدال گاز فشار داده و به سرعت از محل دور می‌شوند.

هرچند مالکان این خودرو‌ها می‌توانند از طریق بیمه خسارت ایجاد شده را پیگیری کنند اما این نکته مانع آن نمی‌شود که رانندگان وجدان و حس مسئولیت‌پذیری را از یاد ببرند و به همنوعان خود خسارت بزنند.

کد خبر 82584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز