بیش از ۵۰ صهیونیست در تله روز دوشنبه مقاومت به هلاکت رسیدند تا صهیونیست‌ها یکی از پرتلفات ترین روزهای خود تجربه کرده باشند.

نظاميان صهيونيستي

همشهری آنلاین: شامگاه دوشنبه و درست چند ساعت پس از آن که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روبروی دوربین ده ها خبرنگار حاضر شد تا به اصطلاح از پیش روی عملیات ارتش صهیونیستی در خان یونس واقع در جنوب باریکه غزه خبر دهد، ارتش اشغالگر یک شکست سخت را در خان یونس متحمل شد. اگرچه ارتش اسرائیل در جنگ زمینی غزه تلفات کم نداشته است، اما کشته شدن ده‌ها نظامی صهیونیست در یک روز در غزه حکایت از آن دارد که صهیونیست‌ها روز دوشنبه سخت ترین روز خود را پس از لاف‌های گزافه نتانیاهو سپری کردند.

افتادن در تله حماس!

براساس روایتی که کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، روز دوشنبه اگر سخت‌ترین روز نبرد در نوار غزه نبوده، قطعا یکی از سخت‌ترین روزها برای صهیونیست‌ها بوده است و در دو عملیات جداگانه در خان یونس، صهیونیست‌ها متحمل تلفات شدند:

حادثه اول: نیروهای صهیونیست که تعداد آنها ۴۰ نظامی بوده است، پس از ورود به یک تونل، در کمین سخت نیروهای القسام، شاخه نظامی حماس در خان یونس گرفتار شدند و تونل مذکور پس از ورود نیروهای اسرائیلی منفجر شده است. روزنامه عبری زبان «یدیعوت احرونوت» درباره انفجار تونل خان یونس گفته است که یک فرد مسلح فلسطینی توانست بدون اینکه نظامیان اسرائیلی متوجه حضور او شوند، از دهانه یکی از تونل‌ها خارج شده و یک گلوله آر پی جی به سمت ساختمانی بمب‌گذاری شده شلیک کند و این فاجعه بزرگ را به بار آورد.

حادثه دوم: صهیونیست‌ها در حادثه همزمان دیگری در خان یونس متحمل تلفات شدند و رادیو عبری زبان گفت زمانی که ارتش آماده منفجر کردن چند ساختمان در خان یونس بود، چند راکت به سمت یک دستگاه تانک شلیک شد و دو ساختمان فرو ریختند و شمار زیادی از نظامیان اسرائیلی کشته شدند.

تلفات روز سخت چقدر بود؟

آمار رسمی: رادیو ارتش رژیم صهیونیستی آمار رسمی تلفات نیروهای خود در حوادث روز دوشنبه خان یونس را در مجموع ۲۴ نفر اعلام کرده، اما بسیاری این آمار را غیرواقعی و سانسور شده و بسیار بیشتر می دانند.

بیش از ۵۰ تلفات: شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به انفجار تونل روی نظامیان صهیونیست در خان یونس اعلام کرد که ما با یک فاجعه بزرگ مواجه هستیم و تعداد کشته‌ها در این حادثه بیش از ۵۰ نفر است.

سانسور آمار: ارتش رژیم صهیونیستی ید طولایی در آمار سانسور تلفات و خسارات خود دارد و تا کنون آمار تلفات نظامیان خود را به صورت قطره چکانی از زمان طوفان الاقصی فقط ۵۵۶ نفر اعلام کرده که ۲۲۴ نفر از این تلفات مربوط به غزه بوده است، اما بسیاری آمار واقعی تلفات نظامیان صهیونیست را خیلی بیشتر می دانند.


بیشتر بخوانید:

لحظه فروریختن ساختمان اردوگاه روی سر نظامیان صهیونیست ؛ ۲۴ نظامی کشته شدند

جاسوسی کوآدکوپتر اسرائیلی کار دست تل‌آویو داد + تصاویر


محاسبه سرانگشتی سانسور تلفات ارتش صهیونیستی

تعداد روزهای جنگ زمینی: ارتش رژیم صهیونیستی از روز یکشنبه ۱۲ آذر عملیات زمینی خود در غزه را آغاز کرد و در حال حاضر نظامیان صهیونیست بیش از ۵۱ روز است که در غزه درگیر جنگ زمینی هستند. به طور معمول در هر روز از این نبرد، نیروهای مقاومت موفق به هدف قرار دادن و انهدام حداقل ۲ تا ۳ تانک، نفر بر زرهی و دیگر ادوات ارتش شده‌اند.

آمار تلفات بر مبنای روز: از آن جا که افراد حاضر در تانک‌ها و نفربرهای زرهی به طور معمول بیش از ۳ نفر است، لذا با انهدام هر تانک و نفربر به طور متوسط ۳ نیروی ارتشی جان خود را از دست می دهد و از آن جا که هر روز بیش از ۳ تانک و یا نفربر در غزه هدف قرار می گیرند، لذا به طور متوسط در هر روز بیش از ۸ تا ۹ نظامی در جریان انهدام تجهیزات زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه جان خود را از دست می دهند.

شکست‌های بزرگ در غزه

علاوه بر حوادث خان یونس در روز دوشنبه، صهیونیست‌ها طی حدود دو ماه گذشته در جریان نبرد زمینی غزه در برخی عملیات‌ها دیگر نیز محتمل تلفات‌های سنگین شده‌اند:

پرتلفات ترین روز ارتش در شمال غزه: در ۱۳ آذرماه نیز، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از برهام مئیر تحلیلگر نظامی اعلام کرد که فقط در ۲۴ ساعت، ۲۵ خودروی زرهی رژیم صهیونیستی در نوار غزه منهدم شدند و در این حادثه ۷۵ نظامی هم کشته شدند که آمار کم سابقه از تلفات در یک روز به شمار می‌رود.

عملیات شجاعیه: در ۲۳ آذرماه، یعنی حدود یک ماه و نیم پیش، گردان‌های قسام در محله معروف شجاعیه تیپ معروف گولانی را گرفتار یک کمین خونین کردند. ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرد که در این عملیات بیش از ۱۴ نظامی‌ گولانی را از دست داده است.

عملیات شکست خورده در شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه : روز ۷ دی ماه نیز رزمندگان قسام چهار دستگاه بلدوزر نظامی و یک دستگاه تانک مرکاوا را در شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه هدف حمله قرار دادند که در این عملیات حداقل ۱۰ نظامی صهیونیستی کشته شدند.

کد خبر 827150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    فردا صهیونیست‌های خونخوار و کودک کش دست به ترورهای کور فرمانده هان مقاومت در سوریه و لبنان می زنند تا داغ این شکستها را کم کنند جبهه مقاومت هشیار باشد