سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ناتو و برخی اعضای آن با سابقه تاریک استعمارگری، طراحی و اجرای سیاست‌های مخرب و مداخله جویانه و نیز اقدامات نظامی در غرب آسیا و دیگر مناطق جغرافیایی، مسبب اصلی بی‌ثباتی و ناامنی، نه فقط در منطقه، که در سراسر جهان هستند.

نشست ناتو

به گزارش همشهری‌آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اتهام زنی و اظهارات بی‌اساس دبیرکل ناتو در خصوص نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: ادعاهای مطرح شده از سوی دبیرکل ناتو به یک طنز تلخ شباهت دارد، چرا که ناتو و برخی اعضای آن با سابقه تاریک استعمارگری، طراحی و اجرای سیاست‌های مخرب و مداخله جویانه و نیز اقدامات نظامی در غرب آسیا و دیگر مناطق جغرافیایی، مسبب اصلی بی‌ثباتی و ناامنی، نه فقط در منطقه، که در سراسر جهان هستند.

کنعانی خاطرنشان ساخت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر تقویت مناسبات با همسایگان در چارچوب اصل حسن همجواری و احترام متقابل بوده است. در همین راستا تلاش برای نیل به منطقه‌ای باثبات، امن و شکوفا و همزمان، نفی مداخلات خارجی همواره از اصول مسلّم سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و بر آن تأکید می‌نماید.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اخیرا جمهوری اسلامی ایران را متهم به بی ثباتی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) کرد و مدعی شد: ایران به دلیل حمایت از تروریست‌هایی که به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کنند، مسئول است.

کد خبر 828925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    ناتو دیگر آمریکا یا بایدن نیست