شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای سخنرانی اوباما در قاهره را نمونه‌ای‌ آشکار از سیاست‌های پر تناقض آمریکا دانست.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در این بیانیه اعلام کرد: سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نمونه‌ای آشکار از سیاست پر تناقض آمریکا است که تاریخ آن بر کشتار مردم سرخپوست، ویتنام و ژاپن استوار بود و اکنون نیز بر اساس کشتار مردم عراق، افغانستان و پاکستان و حمایت همه جانبه از کشتار‌های جمعی و جنایات اسرائیل و ساخت دیوار حایل در فلسطین ادامه می‌یابد.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد: تا زمانی که اوباما تنها در موضع یک مرشد و نصیحت کننده سخن بگوید و در اصول تحقق صلح مشارکت نداشته باشد، در سایه‌ نبود عدالت عملی به کار بردن الفاظ سهمی اساسی در تحقق صلح ایفا نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: حزب‌الله لبنان معتقد است هر گونه تغییری که ساکنان منطقه و ملت‌های عرب و مسلمان در سخنرانی اوباما حس کرده‌اند به تغییر در استراتژی آمریکا باز نمی‌گردد بلکه دلیل آن شکست در تلاش‌های متوالی آمریکا جهت اشغالگری در کشورهای جهان اسلام و عرب است و هم‌چنین از سیاست‌هایی نشات می‌گیرد که بر جنگ طلبی و سیطره جویی آمریکا استوار است.

حزب‌الله لبنان هم‌چنین بحران‌های داخلی و خارجی، وجهه‌ مخدوش آمریکا در خاورمیانه و افزایش انزجار و دشمنی با آمریکایی‌ها در سراسر جهان به ویژه جهان عرب و اسلام را از دلایل دیگر این تغییر دانست.

این حزب هم‌چنین شکست سیاست آمریکا و گزینه‌های استکباری خصمانه‌اش جهت برتری یافتن بر نیروهای مقاومت و آزادی بخش تاکید کرده و به حضور برخی کشورهای منطقه در این سیاست و هم پیمانی حمایت متقابل با آمریکا در این خصوص اشاره کرد.

به نوشته‌ روزنامه‌ لبنانی السفیر، در این بیانیه تاکید شد: هر‌ چند سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در برخی موارد با اظهارات دولت‌های سابق آمریکا تفاوت داشت اما نوعی زیرکی هدفمند در این سخنان جهت بهبود وجهه‌ مخدوش واشنگتن وجود دارد که بیانگر استراتژی‌ و یا اهداف جدید در دولت جدید آمریکا نیست.

حزب‌الله لبنان هم‌چنین تاکید کرد: سیاست آمریکا در منطقه در دوره‌ اوباما نیز هم‌چنان حقوق ملت‌های منطقه و مهمترین حق آنها یعنی حق مقاومت در برابر اشغالگری و تحقق حاکمیت و استقلال را انکار می‌کند لذا بهتر است اوباما به جای این که جهان را غرق شعارهای تغییر کند طرحی عملی ارایه دهد و موضعی جدی در قبال مساله فلسطین که ناشی از اشغالگری صهیونیست‌ها است، اتخاذ کند.

در این بیانیه تاکید شده است: بهتر است اوباما توطئه چینی جهت چپاول ثروت ملت‌های منطقه و حمایت از حکومت‌های دیکتاتوری تحمیل شده بر ملت‌های جهان را متوقف سازد و تا زمانی که چنین اقداماتی انجام ندهد هر آن‌چه که می‌گوید چیزی جز برای وقت کشی و دور شدن از پیامد‌های شکست و هم چنین تلاش‌های جدید برای خدمت به اهداف شناخته شده آمریکا نیست.

کد خبر 82935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز