یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

گروه ورزشی: بعد از قهرمانی با پیراهن تیم الشباب امارات در اقدامی عجیب تیم الوصل را انتخاب کرد.

 ایمان مبعلی که 2 سال پیش به همراه کاظمیان فصل بسیار موفقی را در الشباب سپری کرد و عنوان قهرمانی را به دست آورد، پس از انتخاب عجیب‌اش گفت که تنها به دلیل پیشنهاد مالی خوب، این تیم را انتخاب کرده است.

شاید کسب عنوان قهرمانی لیگ امارات موجب شد تا هافبک ریزنقش ایرانی الشباب در اقدامی عجولانه الوصل را انتخاب کند. مبعلی در الوصل عملکرد موفق خود در الشباب را ادامه دهد. به همین دلیل تیم مطرح اماراتی با ایمان مبعلی در فصل گذشته به هیچ افتخاری دست نیافت.

هافبک ایرانی الوصل بعد از ناامید شدن از کسب عنوان قهرمانی و جام حذفی امارات، هدف اصلی تیمش را کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرده بود اما الوصل نتوانست سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نیز به دست آورد تا مبعلی با وجود تلاش فراوانش نتواند موفقیت خود در الشباب را در الوصل نیز تکرار کند. هافبک ایرانی تیم الوصل توسط افشین قطبی به تیم ملی دعوت شد اما این بازیکن در اقدامی عجیب توسط سرمربی تیم ملی پیش از دیدار با کره‌شمالی از جمع بازیکنان حذف شد. وی پس از حذف از فهرست تیم ملی به طور ناگهانی تیم النصر را به عنوان تیم جدیدش انتخاب کرد تا سناریوی انتخاب الوصل این بار با انتخاب تیم النصر به شکل دیگری برای او تکرار شود.

ایمان مبعلی در گفت‌وگویی پس از انتخاب النصر امارات به همشهری می‌گوید: «النصر از مدت‌ها قبل به دنبال عقد قرارداد با من بود و حتی در نیم‌فصل لیگ امارات آنها با من صحبت کردند و خواهان حضورم بودند اما در آن مقطع به هیچ‌وجه قصد ترک الوصل را نداشتم چون نیاز داشتم حداقل تا پایان فصل صبر کنم و برای ترک الوصل همه جوانب را در نظر بگیرم. پیشنهاد النصری‌ها بار دیگر در چند روز گذشته به صورت جدی مطرح شد. به همین دلیل پس از بررسی تمامی موارد تصمیم گرفتم النصر را به عنوان تیم جدیدم انتخاب کنم.»

او در ادامه از دلیل اصلی انتخاب النصر می‌گوید: «پیشنهاد مالی النصر واقعا در مقایسه با سایر پیشنهادهای ارائه‌شده بالا بود. به همین دلیل نمی‌توانستم از پیشنهاد النصر بگذرم و نهایتا برای یک سال با این تیم مطرح اماراتی قرارداد بستم؛ تیمی که فصل قبل سه ایرانی را در ترکیبش داشت.  هرچند که جدایی عنایتی قطعی شده اما امیدوارم معدنچی و نصرتی قراردادشان را با این تیم تمدید کنند.»

مبعلی در مورد  رد پیشنهاد استقلال می‌گوید: «بدم نمی‌آمد یکی از تیم‌های ایرانی را انتخاب کنم اما به هرحال استقلالی‌ها برای حضور من خیلی جدی نبودند. ضمن اینکه تفاوت زیادی بین پیشنهاد‌های ارائه شده از سوی النصر با استقلال وجود داشت. البته من
26 سال دارم و فکر می‌کنم زمان لازم برای بازگشت به فوتبال ایران و بازی در یکی از تیم‌های باشگاهی را دارم و می‌توانم در سال‌های آینده به یکی از تیم‌های ایرانی بپیوندم.»

هافبک تیم النصر که با ناراحتی اردوی تیم ملی ایران را در چین پس از حذف‌شدن ترک کرد در این رابطه می‌گوید: «حذف از تیم ملی در هر شرایطی برای یک بازیکن سخت است با این وجود من اعتراضی به قطبی ندارم و تنها برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می‌کنم هرچند که حذف از تیم ملی واقعا برایم سخت بود.» مبعلی در رابطه با پاگلزدورف و کار با او در تیم النصر می‌گوید: «پاگلزدورف شخصیت دارد و به واسطه سابقه قبلی کار در کشورهای عربی، آشنایی خوبی به فوتبال امارات دارد. به موفقیت این مربی آلمانی در النصر بسیار امیدوارم و فکر می‌کنم اگر بدشانس نباشیم، می‌توانیم با این مربی آلمانی در النصر موفق عمل کنیم.»

کد خبر 82975

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز