سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

احمدی‌نژاد: مسئله این نیست که این دولت خوب کار کرده یا بد

محمود احمدی‌نژاد گفت: مسئله این نیست که این دولت خوب کار کرده یا بد و در سیاست خارجی موفق بوده یا نه، مسئله این است که عده‌ قلیلی به این باور رسیده‌اند که اگر یک‌بار دیگر رأی شما به این خادمان اجازه ادامه خدمتگزاری بدهد، بساط چپاولگری از کشور برچیده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی که در جمع حامیان خود در ساری سخن می‌گفت، افزود: امروز ایران با 30 تا 40 سال قبل مطلقا قابل مقایسه نیست، اما ظرفیت‌های ملت ایران بسیار بیش از آن چیزی است که تا امروز شکوفا شده است، ملت ایران صدها سال پرچمدار فرهنگ، تمدن، سیاست و علم جهان بوده است و از دل ملت ایران، دانشمندان، صاحب‌نظران، عارفان و مجاهدان بزرگی به پا خاسته‌اند و بشریت را با نور اندیشه‌های خود هدایت کرده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد که باند قدرت و ثروت باید از این نظام اسباب‌کشی کند.

کروبی: تا پایان رقابت‌های انتخاباتی هستم

مهدی کروبی در آخرین نشست خبری خود پیش از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد که تا پایان رقابت‌های انتخاباتی حضور دارد.

دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: شاهد هستیم شایعه‌ای منتشر شده مبنی بر اینکه کروبی به احتمال زیاد از انتخابات کنار می‌رود، من به شما می‌گویم وقت‌تان را صرف این مسائل نکنید، چرا‌که واقعا بی‌ارزش است و شیوه‌ زشتی است که برخی افراد و منابع به کار گرفته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: من به شورای نگهبان و وزارت کشور یادآوری کرده‌ام که این انتخابات بهترین میدان برای آنهاست، در ادوار گذشته اینچنین نبوده که در دوره دوم رؤسای‌جمهوری چنین رقابتی وجود داشته باشد، اما این بار این رقابت جدی‌تر است؛ پس لازم است شورای نگهبان و وزارت کشور نیز دقت کافی و لازم را داشته باشند تا نام نیکی از آنها بماند.

رضایی: آمده‌ام تا اخلاق را به سیاست بازگردانم

محسن رضایی تاکید کرد: من آمده‌ام تا دوباره اخلاق‌، انصاف‌، ادب و تواضع را به سیاست بازگردانم. به گزارش مهر، این کاندیدای دوره دهم انتخابات ریاست‌جمهوری روز گذشته در خرم‌آباد، با اشاره به مناظره دوشنبه‌شب خود با محمود احمدی‌نژاد گفت: در آن مناظره تنها بخشی از صحبت‌های مردم را مطرح کردم و نتوانستم همه حرف‌ها را  بگویم، البته ادب و اخلاق به من اجازه نداد از حریم‌هایی عبور کنم، اگر ادب و اخلاق اجازه می‌داد، خیلی از مسائل را می‌شنیدید، ولی ما آمده‌ایم دوباره اخلاق و ادب و تواضع را به سیاست بازگردانیم.

وی با تأکید بر اینکه در شأن جمهوری اسلامی نیست که صداقت در سیاست ضعیف شود، افزود: صداقت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که همه سیاستمداران باید داشته باشند و اگر داشته باشند، مردم حاضرند مشکلات را تحمل کنند، مشروط به اینکه بدانند رابطه آنها با دولتمردان نه تنها نزدیک، بلکه صادقانه است. رضایی ادامه داد: نزدیکی مسئولان با مردم، شرط لازم است، ولی کافی نیست.

موسوی: توانستید عدالت را برقرار کنید؟

میرحسین موسوی با بیان اینکه مردم در صحنه حاضر شده‌اند تا کشور را همچون دوران دفاع مقدس با برنامه جلو ببرند، طرح شعار عدالت در 4سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و پرسید: توانستید عدالت را برقرار کنید؟

وی که در مجموعه‌ فرهنگی- ورزشی یافت‌آباد تهران سخن می‌گفت و ایسنا به آن اشاره کرد، زیر سؤال بردن دهه اول انقلاب و دوره‌ امام (ره) به جای دفاع از عملکردها را نیز نکوهش کرد و گفت: از هر دولتی انتظار راستگویی و صداقت وجود دارد، نه اینکه کار دیگران را به اسم خود تمام کند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر لزوم رعایت شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران، به شدت از آنچه آن را رواج خویشاوند‌سالاری و همچنین استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی می‌خواند، انتقاد کرد.

موسوی تورم، بیکاری و اعتیاد را از مشکلات جدی موجود جامعه دانست و افزود: تورم به معنی کوچک‌شدن سفره مردم و کاهش سطح آموزش، امنیت و بهداشت است و با درآمد فراوان چند سال اخیر باید اینگونه مشکلات حل‌ می‌شد.

کد خبر 83216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز