گروه بورس: نشست‌های فشرده برای تعیین مدیرعامل شرکت بورس ادامه دارد و در تازه‌ترین اتفاق، قرار است دوباره امروز هیأت مدیره ،نشستی دیگر را برای این منظور برگزار کند.

به گزارش همشهری، نصرالله برزنی عضو هیأت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار، از ادامه جلسات هیأت مدیره این شرکت برای تعیین مدیرعامل درعصر امروز (چهارشنبه) خبر داد و افزود: نشست هیأت مدیره شرکت بورس در روز دوشنبه برگزار شد، اما نتیجه نهایی به دست نیامد و قرار شد تا جلسه در روز چهارشنبه ادامه یابد.

به گفته برزنی در حال حاضر 4 تا 5 نفر کاندیدای اصلی احراز پست مدیرعاملی شرکت بورس هستند که ممکن است براساس پیشنهادهای جدید این تعداد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه انتخاب مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار وظیفه حساسی است تصریح کرد: فردی که به عنوان مدیرعامل شرکت بورس انتخاب می‌شود علاوه بر عهده‌گرفتن وظایف جاری مسئولیت خطیر دیگری نیز دارد و آن معماری ساختار جدیدی برای بورس است.

عضو هیأت مدیره شرکت بورس با اشاره به ابلاغ  اصل44  قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری تأکید کرد: بورس مهم‌ترین مکانی است که بازتاب اجرای اصل44  را در خود آشکار می‌کند و براساس این فرمان روز به روز بورس ایران بزرگتر خواهد شد. بنابراین بورس باید خود را برای بازاری آماده کند که اندازه‌اش به مراتب از ابعاد کنونی بزرگتر است.

برزنی خاطرنشان کرد: بنابراین باید تعاریف جدیدی برای این بازار به دست آورد .بازاری که ممکن است حجم آن به 10 برابر 35 هزار میلیارد ریال کنونی تبدیل شود و یا به جای 2 میلیون سهامدار 50 درصد مردم ایران سهامدار باشند.

وی در خصوص طولانی‌شدن زمان انتخاب مدیرعامل شرکت بورس گفت: فردی که انتخاب می‌شود باید دارای ویژگی‌های زیادی باشد به طور مثال قدرت تعامل سازنده با سازمان بورس را داشته باشد به همین علت این انتخاب از حساسیت بالایی برخوردار است و هر چه فرصت بیشتری صرف شود، کمک بیشتری به انتخاب بهتر می‌کند.

کد خبر 8336

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز