یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: یکصدونودونهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، یکشنبه بیست و چهارم خرداد برگزارشد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه یک‌فوریت لایحه اصلاحیه بودجه عمرانی سال 88 شهرداری تهران به‌منظور تامین اعتبار جهت انجام مطالعات طراحی و شروع عملیات نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به تصویب رسید.

در جریان این لایحه، خسرو دانشجو عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گفت: درگذشته هزینه‌هایی برای مطالعه و طراحی این طرح پرداخت شده است ولی به‌نظر می‌رسد که این پروژه اجرایی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه تنها پروژه بزرگی نیست که شهرداری  دارد انجام می‌دهد چرا دوباره می‌خواهند مسیرهای جدید را برای طراحی و مطالعه این پروژه بررسی کنند؟

رسول خادم، رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا نیز در این باره تاکیدکرد: این طرح حدود4 سال پیش مصوبه شورا را داشته و طبیعی است که اگر طرح جدید دیگری قرار است مطالعه و طراحی شود باید مجددا مصوبه شورا را داشته باشد.

وی افزود: از ابتدا رویکرد شورا و شهرداری برای اجرای پروژه شهر آفتاب مشارکت با بخش خصوصی بود؛ بنابراین از کل سهم سرمایه‌گذاری شده برای این پروژه باید مشخص شود که بودجه شهرداری از کجا و کدام ردیف تامین شود.

همچنین در ادامه بحث، حسن بیادی نایب رئیس شورا با اشاره به این موضوع که آیا ما نمایشگاه نیازداریم یا نه گفت: حدود 4 سال پیش به‌دلیل برخی از مشکلات در جریان برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران بین شهرداری، شورا، وزارت بازرگانی و وزارت ارشاد مباحثی مطرح و منجر به این شد تا نمایشگاه از محل فعلی منتقل و برای محل جدید مکان یابی شود. 

وی بیان کرد: زمین مشخص شد، کلنگ‌زنی و کار انتخاب مشاوره و طراح و... نیز صورت گرفت ولی چرا هنوز بعد از گذشت این چند سال نمایشگاه بلاتکلیف مانده است.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران نیز گفت: تمام طراحی‌های اولیه برای پروژه آفتاب موجود است و اینگونه نیست که برای مشاوره و طراحی جدید از آن استفاده نکنیم، زیرا برنده مجدد طراحی و مشاوره همان شرکت GNP آلمان است. 

وی تصریح کرد: سیاست شهرداری به‌گونه‌ای است که هزینه مطالعات کاهش یابد بنابراین هزینه مطالعه و طراحی را از17 میلیون یورو توانسته‌ایم به 3میلیون و 900هزار یورو به اضافه 5 میلیارد و 400میلیون تومان برسانیم.

به گفته کلخورانی در حال‌حاضر می‌خواهیم که علاوه بر شرکت GNP و شرکت مشاور داخلی، یک مشاور دیگر از سوی مدیریت شهری به این گروه بپیوندد تا در طراحی و اجرا تمامی ملاحظات فرهنگی، اجتماعی، اسلامی و... در آن در نظر گرفته شود.

همچنین در این جلسه طرح اصلاحیه مصوبه چگونگی پرداخت حق‌الزحمه نمایندگان شورای شهر در مجامع و کمیسیون‌های مربوطه و نیز طرح چگونگی پرداخت حقوق و مزایای مشاورین و کارشناسان شورای اسلامی شهر تهران در سال 88 به تصویب رسید.

بررسی تعدادی پرونده مربوط به کمیسیون باغات نیز دیروز در دستورکار اعضای شورا قرارگرفت که اظهارنظر برخی اعضا را به همراه داشت: حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران در این رابطه خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی شهرداری‌های مناطق، مصوبه باغات سلیقه‌ای عمل می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر قانون باغات اشکال دارد کمیسیون توسعه و عمران شورا مجددا آن را بررسی و اصلاح کند و اگر قانون درست است باید اجرای آن نیز برای همه یکسان باشد.
دانشجو، عضو و سخنگوی شورای شهر نیز گفت: متأسفانه بین برخی شهرداری‌های مناطق، نگاه کسب درآمد به این مصوبه‌ وجود دارد.

وی افزود: نگاه کسب درآمد بر املاکی که شبهه باغ بودن دارند درست نیست؛ زیرا نیت قانونگذار این نبوده که از این محل می‌توان برای شهرداری کسب درآمد کرد.

دانشجو ادامه داد: متأسفانه در مناطق با موضوع باغات دوگانه برخورد می‌شود برخی زمین‌های بالای 500 مترمربع را غیر باغ اعلام می‌کنند و اجازه ساخت می‌دهند ولی زمین‌های 500 متر را به کمیسیون باغات می‌فرستند. 

چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این خصوص اضافه کرد: خوشبختانه موضوع باغات در مجلس بررسی شد و به تصویب رسید و حتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این خصوص به جمع‌بندی‌هایی رسیده‌اند که با موضوع باغات چند‌‌گانه برخورد نشود و از یک قانون پیروی شود. 

وی تصریح کرد: بنابراین موافق این موضوع هستیم که تاکیدی مجدد بر اجرای مصوبه باغات به‌طور یکسان در مناطق و برای همه مالکان داشته باشیم.

کد خبر 83563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز