در مسیر تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوز الکترونیکی دارای شناسه یکتا، شرایط برای تبدیل وضعیت دارندگان مجوز از سازمان نظام پزشکی نیز فراهم شده و ازاین‌پس، پزشکان نیز می‌توانند مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کنند.

درگاه ملي مجوزهاي كسب و كار

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس حکم ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای کاغذی باید تا پایان سال جاری به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) تبدیل شوند و از ابتدای سال آینده، ضمن بی‌اعتبار شدن مجوزهای کاغذی، ارائه خدمات دولتی به این مجوزها متوقف خواهد شد.

البته در کنار اجرای این قانون، امکان تبدیل غیرحضوری و رایگان مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از طریق درگاه ملی مجوزها برای صاحبان کسب‌وکار از دی‌ماه ۱۴۰۲ مهیا شده و عملیات تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در حال اجراست.

نوبت پزشکان

مرکز بهبود کسب‌وکار وزارت اقتصاد، ضمن برقراری اتصال سازمان نظام پزشکی در درگاه ملی مجوزها برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا، اعلام کرد: آن دسته از صاحبان کسب‌وکار که مرجع صدور مجوز آنها سازمان نظام پزشکی است، می‌توانند برای دریافت شناسه یکتا به درگاه ملی مجوزها مراجعه کنند.

طبق اعلام این مرکز، مجوزهای تبلیغات کالاهای سلامت‌محور، طب سوزنی، تبلیغات مؤسسات پزشکی، تبلیغات مطب و دفتر کار، پروانه طبابت، پروانه دفتر کار و فعالیت در مراکز درمانی از سوی سازمان نظام پزشکی صادر می‌شود که برای آنها امکان تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا مهیا شده است.

پیشتازان تبدیل مجوزها

در جریان اجرای قانون تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا، استان‌های لرستان، گیلان و همدان در تبدیل مجوزهای کاغذی صنفی به شناسه یکتا پیشتاز هستند.

آن‌گونه که آمارهای مرکز بهبود کسب‌وکار وزارت اقتصاد نشان می‌دهد: در استان لرستان ۶۶ هزار و ۵۲۵ مجوز صنفی صادر شده است که از این تعداد ۹ هزار و ۵۸۵ معادل ۱۴.۴۱ درصد پروانه‌های کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

رتبه دوم در تبدیل مجوزهای صنفی به گیلان می‌رسد که ۱۱ هزار و ۷۷۷ مجوز صنفی از مجموع ۱۲۰ هزار و ۹۹۲ مجوز صنفی معتبر در این استان به شناسه یکتا تبدیل شده و نسبت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا ۹.۷۳ درصد است.

همچنین همدان در رتبه سوم تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار گرفته است. در این استان ۶۹ هزار و ۹۰۶ مجوز صنفی معتبر وجود دارد که از این تعداد ۵ هزار و ۴۶۹ مجوز صنفی به شناسه یکتا تبدیل شده و نسبت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در این استان ۷.۸ درصد است.

کد خبر 836825
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha