مروری بر مواضع منتخبان مردم در مجلس طی روزهای منتهی به انتخابات و پس از پیروزی رویکردهای کلی آنان را روایت می‌کند. شبکه‌های اجتماعی بستر مهم تبلیغات نامزدها در انتخابات مجلس دوازدهم بودند.

صحن مجلس

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: ۳۰ کرسی نمایندگی تهران در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم ۱۴ نفر از منتخبان خود را شناخته است. مجلس دوازدهم از بهار سال آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند. مروری بر مهمترین مواضع منتخبان جدید تهران در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، ایکس (توییتر)، ویراستی و ایتا گویای رویکردهای کلی کرسی‌های تاثیرگذار تهران در مجلس آینده خواهد بود:

محمود نبویان: اتحادیه اروپا به دنبال جبران شکست‌های خود به دنبال این است که سپاه را وارد گروه‌های تروریستی کند، اگر واقعاً منافع ملت ایران به خطر بیفتد، اتحادیه اروپایی را در لیست تروریستی قرار خواهیم داد و مدافعان ملت ایران و مدافعان مقاومت در منطقه می‌دانند با تروریست‌ها چگونه مواجه شوند.

امیرحسین ثابتی: بر ۲ وعده اصلی خود (شفافیت و دیپلماسی اقتصادی) که در ایام تبلیغات درباره آنها توضیحاتی ارائه کرده بودم، وفادار خواهم بود و شروع به کارم را نیز نه از خرداد ۱۴۰۳ بلکه از لحظه اعلام نتیجه انتخابات می‌دانم و برای به ثمر رساندن آنها، مشورت‌ها و جلسات تخصصی خود را آغاز کرده‌ام.

حمید رسایی: یکی از مهمترین اهداف ما در این انتخابات به هم زدن آن سازوکار غلطی بود که چندین دوره است حاکم شده است، خروجی آن سازوکار مجلس ضعیف بود، نه مجلس قوی؛ مجلسی که به نوعی نمایندگانش مقابل برخی گردن کلفت‌های سیاسی بله‌قربان‌گو بودند. ما نیاز به مجلسی داریم که صدای مردم باشد و مطالبات آنها را به صورت جدی مطرح کند. ما این صدا و جهت‌گیری که به نام اصولگرایی است را مطابق با آرمان‌های اصولگرایی نمی‌دانیم.

محمدباقر قالیباف: از تعداد ۲۱ وعده‌ای که برای قانون‌گذاری دادم، ۱۹ وعده را به همراه نمایندگان به سرانجام رساندیم، و ۲ وعده را هنوز نتوانستم به طور کامل عملی کنم. یکی آنکه گفته بودم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را تقویت می‌کنیم و دیگری آنکه برای تقویت جایگاه اقتصادی وزارت خارجه قانونی تصویب می‌کنیم.

رضا تقی‌پور: ورود جریان انقلابی جوان برخاسته از دل مردم، به عرصه سیاست و انتخابات که موجب نشر گفتمان انقلاب، نهادینه شدن مطالبه مردمی شفافیت و باعث شور انتخاباتی و بالابردن مشارکت مردمی در حماسه بزرگ ۱۱ اسفند گردید را مغتنم شمرده؛ به این جوانان عزیز خسته نباشید و خدا قوت عرض می‌کنم.

روح‌الله ایزدخواه: تورم‌های بالای سالیان اخیر و همچنین تورم مضاعف اقلام خوراکی و اجاره خانه در ۳ سال اخیر و در کنار آن تخلف سال گذشته در تعیین افزایش کف دستمزد به میزان نصف تورم زندگی را برای کارگران دشوار ساخته است. بهترین دلیل آن هم تجربه موفق افزایش ۵۷ درصدی دستمزدها در سال ۱۴۰۱ است. تمام تورم ناشی از دستمزد در آن سال حدود ۴ درصد بوده است.

مرتضی آقاتهرانی: بنده همیشه به شفافیت آراء، شفافیت تلاش، نظارت به حسن اجرای قوانین، و شفاف بودن امور مالی نماینده معتقد بوده‌ام، تا موکلین محترم، خود درباره نماینده خویش بهتر قضاوت کنند. در یک نامه خواستم که علاوه بر آرای کنونی، آرای تمام دوره‌های گذشته نیز در معرض دید موکلان عزیز قرار گیرد.

منوچهر متکی: -

اسماعیل کوثری: -

مهدی کوچک‌زاده: به خدای متعال سوگند یاد می کنم و متعهد می شوم در صورت ورود به مجلس؛ ۱- اولویت اولم خدمتگزاری به آنهایی باشد که به دلایل حق گله داشتند و رای ندادن را برای ابراز گله مندی برگزیدند و تا آنجا که توان دارم بکوشم تا از آلام درد و رنجشان بکاهم! ۲- رای آنهایی که به این بنده ناچیز خدا اعتماد کردند را پاس بدارم.

علی یزدی‌خواه: از مهرماه سال جاری تاکنون حق‌الزحمه و بیمه گروهی از فرهنگیان عزیز اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی در قالب اضافه تدریس، آزاد، برون‌سپاری و ... پرداخت نشده است. جناب آقای دکتر مخبر تقاضامند است ضمن برخورد با عاملان این تاخیر ۶ ماهه با تشکیل کارگروه ویژه و با قید فوریت دستور فرمایید همه مطالبات فرهنگیان قبل از پایان سال جاری با سرعت پرداخت شود.

علی خضریان: گفتمان جبهه پایداری ثابت است و این گفتمان از سال ۱۳۹۰ که در ارایه لیست مجزا با اشتراکات اقدام کرد و در سال ۱۳۹۴ که از ابتدا و یا ۱۳۹۸ که در نهایت زیر نظر فقهای محترم از جمله علامه مصباح یزدی، اقدام به ائتلاف نمود و از تخریب‌های عامدانه و یا ناآگاهانه نیز هراسی نداشته است.

مالک شریعتی نیاسر: قبل از مجلس یازدهم، تعهدنامه مشابهی را برای شفافیت در سازمان دیده بان شفافیت و عدالت امضا کردم و هنوز به این تعهدنامه پایبند هستم. در مجلس، تاحد ممکن شفافیت فردی داشتم و تمام تلاش خود را برای شفافیت جمعی به کار بستم.

کامران غضنفری: کسانی باید در مجلس حضور یابند که برخی مطالبات مهم رهبری که تا کنون بر زمین مانده را پیگیری کنند، مانند بیرون کشیدن اقتصاد کشور از زیر سلطه دلار که بخش قابل توجهی از تورم و گرانی‌ها به خاطر حضور دلار در عرصه اقتصادی کشور است. ساماندهی فضای مجازی نیز یکی از مطالبات مهم رهبری نظام می باشد که برخی پدرخوانده‌های اصولگرایی اجازه ندادند طرحی که سال گذشته توسط جمعی از نمایندگان تهیه شده بود در مجلس به تصویب برسد. برچیدن بساط بی حجابی و بی عفتی نیز یکی از مطالبات رهبری بود که متأسفانه لایحه تنظیم شده و ارائه شده به مجلس، پاسخگوی این مسئله نیست و نقایص آن باید در مجلس دوازدهم با نگاه انقلابی، برطرف گردد. پیش بینی و تعریف یک جایگاه قانونی برای طب سنتی و اسلامی، در دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی کشور، یکی از مسائل مهمی است که نمایندگان مجلس دوازدهم باید به آن همت بگمارند. برخی کارهای برزمین مانده در زمینه مبارزه با فساد نیز باید پیگیری شود مانند پیگیری ۸ شکایت مجلس از حسن روحانی، که قوه قضائیه ملزم به رسیدگی و محاکمه وی می‌باشد. مجلس دوازدهم باید انقلابی‌تر از مجلس یازدهم باشد.

کد خبر 837464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha