موفقیت در زندگی اغلب به انگیزه خلاصه می‌شود. اما گاهی اوقات، احساس می‌شود که هیچ انگیزه‌ای در زندگی نداریم. عادت‌های ناسالم می‌توانند مشکل کار باشند و حتی قبل از اینکه متوجه شویم، انگیزه‌های ما را از بین می‌برند.

سبک زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از hack spirit، اگر هیچوقت انگیزه ندارید، وقت آن رسیده است با برخی عادت‌هایی که مانع شما می‌شوند خداحافظی کنید.

در این مقاله، قصد داریم برخی از عادت هایی را که بین شما و موفقیتتان قرار گرفته است، به اشتراک بگذاریم. به یاد داشته باشید، اولین قدم برای تغییر، آگاهی است.

۱) به تعویق انداختن کارها
این عادت می تواند قاتل اصلی انگیزه باشد. وقتی کارها را به تعویق می اندازید، اساساً کارهایی را که باید در حال حاضر روی آنها تمرکز کنید، به تعویق می اندازید. این می تواند منجر به انباشته شدن وظایف شود و باعث شود همه چیز طاقت فرسا و دلهره آور به نظر برسد.

افراد موفق می دانند که زمان یک دارایی ارزشمند است. هر لحظه ای که با تاخیرهای بی مورد تلف می شود، لحظه ای است که برای همیشه از دست می رود.

برای تقویت انگیزه خود، ترک این عادت مهم است. به جای اینکه آنها را به بعداً موکول کنید، کارها را بلافاصله انجام دهید. غلبه بر اهمال کاری یک شبه اتفاق نمی افتد، اما با تلاش مداوم، ترک این عادت و بازیابی انگیزه کاملاً امکان پذیر است.

۲) خودگویی منفی
همه ما آن صدای آهسته را در سر خود داریم. گاهی اوقات، یک تشویق کننده است و ما را تشویق می کند که به راه خود ادامه دهیم. گاهی اوقات، یک منتقد است و ذهن ما را پر از تردید و ترس می کند.

ترک عادت خودگویی منفی می تواند باعث افزایش انگیزه شود. بنابراین، اگر در چرخه مشابهی گیر کرده اید، وقت آن است که با این عادت خداحافظی کنید و به خودتان ایمان بیاورید.

۳) ورزش نکردن
ورزش فقط برای حفظ تناسب اندام نیست، بلکه بر وضعیت روحی ما نیز تأثیر زیادی دارد. در واقع، فعالیت بدنی منظم می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند، خواب شما را بهبود بخشد و استرس و اضطراب را کاهش دهد. این به این دلیل است که ورزش باعث ترشح اندورفین می شود، که اغلب به عنوان هورمون های "احساس خوب" شناخته می شود.

حتی یک فعالیت ساده مانند پیاده روی به مدت ۳۰ دقیقه در روز می تواند سطح انگیزه شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

۴) زندگی بدون اهداف مشخص
تصور کنید بدون اینکه مقصد خود را بدانید وارد سفر می شوید. آشفته به نظر می رسد، درست است؟ همین امر در مورد زندگی نیز صدق می کند. بدون اهداف روشن، از دست دادن جهت و انگیزه آسان می‌شود.

اهداف به عنوان یک نقشه راه عمل می کنند و شما را به سمت نتایج دلخواهتان راهنمایی می کنند. آنها به شما احساس هدف و چیزی می دهند که برای آن تلاش کنید. اگر انگیزه ندارید، ممکن است به این دلیل باشد که اهداف مشخصی ندارید. با شناسایی آنچه می خواهید به دست آورید شروع کنید و آن را به وظایف قابل مدیریت تقسیم کنید.

داشتن اهداف روشن می‌تواند انگیزه شما را تقویت کند و به شما کمک کند در مواجهه با چالش‌ها متمرکز بمانید. بنابراین، با زندگی بی هدف خداحافظی کنید و شروع به تعیین اهدافی کنید که مطابق با آرزوهای شما باشد.

۵) مراقبت نکردن از خود
در جستجوی موفقیت، اغلب فراموش می کنیم که از خود مراقبت کنیم. حذف وعده‌های غذایی، فداکردن خواب، یا نادیده گرفتن سلامت عاطفی‌مان عادت‌هایی هستند که فکر می‌کنیم ما را جلو می‌برند. اما در واقعیت، این عادت‌ها می‌توانند ما را خسته و بی انگیزه کنند.

خودمراقبتی در مورد تغذیه بدن با غذای خوب، داشتن خواب کافی و صرف زمان برای استراحت و شارژ مجدد است. بنابراین اگر همیشه احساس خستگی و بی انگیزگی می کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که با بی توجهی به مراقبت از خود خداحافظی کنید.

۶) ترس از شکست
ترس از شکست بار سنگینی است که باید به دوش بکشید. این می تواند ما را فلج کند و از دنبال کردن رویاهایمان باز دارد. اما نکته اینجاست - همه شکست می خورند. این بخشی از زندگی است. موفق ترین افراد جهان با شکست مواجه شده اند. آنها زمین خورده اند، اما خودشان را هم جمع کرده اند و از اشتباهاتشان درس گرفته اند.

اجازه ندهید ترس از شکست انگیزه شما را از بین ببرد. در عوض، به هر شکستی به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد نگاه کنید. مهم این نیست که چند بار زمین می خورید، بلکه چند بار دوباره بلند می شوید. بنابراین اگر ترس از شکست مانع شما شده است، وقت آن است که آن را رها کنید. از شکست های خود درس بگیرید و از آنها به عنوان پله های موفقیت استفاده کنید.

۷) کمال‌گرایی
تمایل به انجام کامل کارها می تواند یک ویژگی خوب به نظر برسد. اما زمانی که به کمال گرایی تبدیل شود، می تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود. می تواند منجر به استرس بیش از حد، فرسودگی شغلی و حتی به تعویق انداختن کار شود.

یادگیری رها شدن از کمال گرایی می تواند انرژی زیادی را آزاد کند و انگیزه شما را بازگرداند.

۸) نداشتن خودباوری
در قلب انگیزه یک عنصر حیاتی نهفته است - خودباوری. اگر خودتان را باور نداشته باشید، سخت است که انگیزه خود را حفظ کنید.

باور به خود یعنی دانستن ارزش خود و شناخت توانایی های خود. این در مورد اعتماد به خود است، حتی زمانی که شرایط سخت می شود. بدون خودباوری، هر چالشی می تواند غیرقابل حل به نظر برسد. شما قادر و مستحق موفقیت هستید. اجازه ندهید شک ها یا ترس ها چیز دیگری به شما بگویند.

کد خبر 838064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha