سخنگوی شهرداری تهران گفت: دلیل برگزاری مراسمی همچون افطارخونه ایجاد فضای همدلی و نشاط جمعی بین مردم است چرا که مردم به صورت کلی نیاز به نشاط و شادی جمعی دارند.

عبدالمطهر محمدخانی

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت:راهبرد مجموعه شهرداری تهران در این دوره برگزاری رویدادهای مردمی میدانی با مشارکت خود مردم و باحضور مجموعه نهادهای فرهنگی است تا یک اتفاق خوب را در میدان‌ها و خیابان‌های تهران رقم بزند.

او افزود: امسال همزمانی نوروز و ماه رمضان باعث شد تا شهرداری تهران برنامه های مفصلی را تدارک ببیند. برنامه بهار قرآن و بهار ایران در پارک لاله و همچنین افطارخونه در بلوار کشاورز برگزار شد. اینها از برنامه‌های شاخص بود که افطاری ساده و برنامه های شاد در آن تدارک دیده شده است. در کنار این موضوع در برج میلاد، عباس‌آباد و دریاچه چیتگر هم برنامه‌هایی در حوزه گردشگری و خدمات رسانی برگزار می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: در بلوار کشاورز یک اتفاق مهم افتاد و آن کیک ۲تنی جشن تولد امام حسن(ع) بود که به همت سازمان زیباسازی، اوج و سراج بود، همه در این زمینه کمک کردند. البته گروهای جهادی و مردمی هم در برگزاری مراسم و توزیع کیک به مردم، حضور داشتند.

او با بیان اینکه هر شب بیش از ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم شهروندان می‌شود، افزود: اصل موضوع شادی دسته جمعی مردم و تجربه رویدادهای شاد دسته جمعی در خیابان ها، معابر و میدان‌های شهر است که از یکم ماه رمضان آغاز و تا دهم این ماه ادامه دارد. البته امیدوارم بتوانیم این مراسم را تمدید کنیم.

محمدخانی ادامه داد: برگزاری مراسم های افطاری ساده از مطالبات مقام معظم رهبری است و سالها می‌گفتند که این کار باید انجام شود. همچنین تجربه برگزاری مراسم افطاری ساده در شهرهای بزرگ جهان اسلام وجود دارد و در بسیاری از این شهرها، شهرداری ها متولی این سفره ها و مراسم افطار هستند که با حضور خود مردم برگزار می‌شود مانند مراسم «افطارخونه طهران» که گروهای مردمی در آن نقش دارند.

او با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم افطارخونه و توزیع کیک۲تنی تولد امام حسن(ع) فراتر از یک کاسه آش و یا یک تکه کیک است، گفت: اصل موضوع ایجاد فضای همدلی و نشاط جمعی بین مردم است زیرا مردم به صورت کلی نیاز به نشاط و شادی جمعی دارند.

کد خبر 840916
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 33
  • میثم IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    18 1
    با کاسه آش شادی میخواد بین مردم به وجود بیاد
  • علی DK ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    10 1
    آش شادی، هپی اش
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    12 1
    بجای این هزینه ها خیابان های کشور را آسفالت کنید جای تاسف ه که تمام شهرهای ایران خیابان های پر از چاله وجود داره پس شما در کشور چکار می کنید کار شما شده دادن آش مجانی از جیب مردم
  • BR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    2 2
    در مناطق محروم این کارا بکنید
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    5 0
    آش هپی ساز