۲تیم بزرگ پایتخت ایتالیا امشب بدون حساسیت‌های همیشگی به مصاف هم می‌روند.

دربی دلاکاپیتاله

به گزارش همشهری‌آنلاین، امشب یک شهرآورد تاریخی در پیش داریم؛ قرار است ۲تیم پایتخت ایتالیا با هم بازی کنند؛ ۲تیمی که مربیان بزرگ خود را در ادامه فصل از دست داده‌اند. البته اگر ساری و مورینیو هنوز سرمربی لاتزیو و رم بودند، بازی امشب جذاب‌تر هم می‌شد. این دیدار صدوهشتادوسومین دربی دلاکاپیتاله بین رم و لاتزیو در تمام رقابت‌ها خواهد بود. جالوروسی (رم) با ۶۷پیروزی رکورد بهتری از لاتزیو با۵۱‌برد (۶۴تساوی) دارد. بعد از نخستین دیدار رسمی ۲تیم که دسامبر ۱۹۲۹ برگزار شد و با پیروزی یک بر صفر رم در سری‌آ همراه بود، رمی‌ها فقط مقابل تورینو (۷۶) بردهای بیشتری از بازی با لاتزیو (۶۷) داشته‌اند.

رفتن مورینیو از رم با اتفاقات خوبی برای این تیم همراه بوده چراکه از زمان آمدن ده‌روسی بازیکنان این تیم گلزن‌تر شده‌اند. رم در ۴دیدار اخیر خود مقابل لاتزیو در تمامی رقابت‌ها موفق به گلزنی نشده بود و با ادامه حضور آقای خاص، تعداد بازی‌های بدون گل این تیم می‌توانست به ۵بازی برسد.

لاتزیو در ۴بازی آخر خود مقابل رم در همه رقابت‌ها ۳‌برد و یک ‌تساوی به‌دست آورده و بیانکوچلستی می‌تواند برای اولین‌بار از اکتبر ۲۰۱۱ تا مه ۲۰۱۳، ۵بازی متوالی بدون شکست را مقابل جالوروسی تجربه کند.

با توجه به تساوی بدون گل در دیدار رفت در نوامبر، رم و لاتزیو می‌توانند هر دو دیدار خود در یک فصل از سری‌آ را برای سومین بار در قرن بیست‌ویکم مساوی کنند. این تساوی‌ها فصل‌های ۲۰-۲۰۱۹ و ۰۳-۲۰۰۲ هم ثبت شده بود.

کد خبر 842385
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha