گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: ثبت ‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی عادی باید بدون شرط معدل، برگزاری آزمون و تعیین میزان کمک‌های مالی، انجام شود. قبولی و محدوده جغرافیایی ملاک ثبت‌نام است.

معاون آموزش و نو‌آوری وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام رسمی مدارس دولتی از نیمه دوم تیر‌ماه آغاز می‌شود و هیچ دانش‌آموزی نباید از ثبت‌نام و تحصیل در مدارس دولتی محروم بماند.

عباس رهی تاکید کرد: دستورالعمل ثبت نام در همه مدارس دولتی یکسان است و مدیران مدارس دولتی نباید برای ثبت نام، آزمون، ضرایب نمرات و مصاحبه یا کمک مالی در نظر بگیرند و از هر دانش‌آموزی که در محدوده مدرسه واقع شده و قبول شده‌است باید بدون هیچ پیش‌شرطی ثبت‌نام کنند. 

وی افزود: مدارس دولتی باید از همه دانش‌آموزان در محدوده جغرافیایی خود ثبت‌نام کنند. همچنین بخشی از ظرفیت خود را نیز به دانش‌آموزان تجدیدی که در شهریور ماه قبول می‌شوند اختصاص دهند و از تکمیل کردن ظرفیت کامل ثبت‌نام قبل از موعد مقرر بپرهیزند.

رهی بیان کرد: همچنین باید وضعیت واحدهای آموزشی از نظر جنسیت، نوع مدرسه، دوره تحصیلی، یک یا دو نوبته بودن، پیش از شروع ثبت نام مشخص و ساماندهی شود. مدیران سعی کنند که در مدارس دونوبته، جنسیت نوبت اول و دوم متفاوت نباشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره محدوده جغرافیایی ثبت‌نام مدارس دولتی گفت: محدوده مدارس براساس تراکم جمعیت و ظرفیت مدارس همجوار توسط آموزش و پرورش شهرستان، منطقه و ناحیه تعیین و ابلاغ می‌شود.

همچنین ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس همجوار 2 منطقه آموزشی بنا به تشخیص مسئول ستاد ثبت نام سازمان صورت خواهد گرفت.رهی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان دوره متوسطه روزانه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار‌دانش از این بند مستثنی هستند و می‌توانند براساس ضوابط موجود دانش‌آموزان خود را انتخاب کنند.

ثبت‌نام میان‌پایه‌ها نیازی به مراجعه ندارد

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه تصریح کرد: مدیران مدارس دولتی ملزم هستند از دانش‌آموزان میان پایه بدون حضور آنان و والدینشان در فرصت مقرر ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: در بند دیگری از این بخشنامه مدیران را موظف کردیم تا فرزندان کارکنان دولت را در آموزشگاه‌های نزدیک محل کار یا سکونت آنان با توجه به ظرفیت و ضوابط مربوط ثبت‌نام کنند.

به گفته رهی، رؤسای ادارات، نواحی و مناطق باید دستورالعمل مربوط به ثبت نام را به همراه شماره تلفن‌های پاسخگویی به شکایات در تابلوی اعلانات و در معرض دید مراجعه‌کنندگان نصب کنند.

اجباری نبودن فوق‌برنامه

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره شهریه‌های کلاس‌های فوق برنامه تأکید کرد: در هنگام ثبت نام در مدارس دولتی هیچ اجباری برای پرداخت شهریه کلاس‌های فوق برنامه وجود ندارد.

وی در مورد دانش‌آموزانی که از لحاظ مالی توانایی شرکت در کلاس‌های فوق برنامه را ندارند، گفت: مشاوران مدارس، این نوع دانش‌آموزان را شناسایی کرده و برای کمک مالی به انجمن‌های اولیا و مربیان و خیرین معرفی می‌کنند.

رهی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شرکت در کلاس‌های فوق برنامه اجباری است و دانش‌آموزان باید بابت آن مبلغی پرداخت کنند، بار دیگر تاکید کرد که شرکت در کلاس‌های فوق برنامه اجباری نیست.

کد خبر 84369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز