همشهری آنلاین: استفاده از نام و برند داخلی بر روی کالاهای خارجی وارداتی غیر قانونی اعلام شد و هیچ کالای وارداتی نباید در داخل کشور با برند داخلی عرضه شود.

افشین روغنی - معاون وزیر صنایع و معادن - در این باره توضحاتی داد و گفت: این اقدام نوعی فریب مصرف‌کنندگان و عدم صداقت با مصرف‌کنندگانی است که تمایل به خرید محصولات داخلی داشته و با اطمینان به اینکه محصول داخلی است آن را خریداری می‌کنند.

به گزارش اطلاع‌رسانی وزارت صنایع و معادن، معاون وزیر در امور صنایع و اقتصادی اظهار داشت: این مساله موجب زیان واحدهای تولیدی، لطمه به اشتغال صنعتی کشور، سلب اعتماد مصرف‌کنندگان کالاهای داخلی است و باعث در اختیار گذاردن بازار داخلی به کالاهای خارجی با عنوان تولید داخل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنایع و معادن با واردات کالاهایی که در خارج تولید شده و با برند ایرانی به کشور وارد می شوند، مخالف است و به آنها مجوز نخواهد داد، گفت: واردات هرنوع کالا، منوط به استاندارد بودن آنها و ذکر نام تجاری و کشور سازنده و پرداخت حقوق ورودی قانونی است.

روغنی در این زمینه به بند 12 ماده 40 قانون امور گمرکی اشاره کرد و گفت: براساس مفاد این قانون "ورود کالاهایی که روی خود آنها یا روی لفاف آنها نشانی یا نام بنگاه با علامت یا مشخصات دیگری باشد و موجبات اغفال خریدار و مصرف کننده را نسبت به سازنده یا محل ساخت فراهم کند به کشور ممنوع است"، بنابراین واردکنندگان کالا باید در واردات کالا به موارد فوق توجه کافی مبذول کنند.

کد خبر 84721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز