سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

دشمن من‌سیتی نتوانست از آرسنال امتیاز بگیرد، ببینیم دشمن آرسنال مقابل سیتی چه می‌کند.

تاتنهام

به گزارش همشهری‌آنلاین، در آستانه بازی امشب منچسترسیتی و تاتنهام، صدر جدول در اختیار آرسنال است با یک بازی و یک امتیاز بیشتر. سیتی غیراز تاتنهام، هفته آخر هم با وستهم بازی دارد و دیدار آخر آرسنال در خانه خودش مقابل اورتون خواهد بود. شانس قهرمانی آرسنال با پیروزی در اولدترافورد ۷.۲درصد افزایش یافته است. ابررایانه‌های اپتا برای بردن این عنوان به آنها ۴۱.۳درصد شانس داده‌اند.

آرسنال ۵۲گل در سال۲۰۲۴در لیگ برتر به ثمر رسانده است و بهترین آمار را بین باشگاه‌های این لیگ دارد. آرسنال سال۲۰۲۴در لیگ برتر ۸گل دریافت کرده است؛ کمتر از دیگر باشگاه‌های حاضر در این رقابت‌ها. این تیم ۱۱کلین‌شیت هم ثبت کرده که در این مورد هم وضعیت بهتری نسبت به بقیه تیم‌ها دارد اما قهرمان لیگ ابتدا با امتیاز و درصورت تساوی امتیازات، با تفاضل گل تعیین می‌شود و سپس گل‌های زده و بعد رویارویی‌های مستقیم را درنظر می‌گیرند. در رویارویی‌ها کفه ترازو به سود آرسنال است چون این فصل یک برد و یک تساوی مقابل سیتی به‌دست آورده. در تفاضل گل هم فعلا آرسنال ۳‌تفاضل از حریف بیشتر است. مگر اینکه امشب تاتنهام که دشمن خونی آرسنال محسوب می‌شود، به سیتی راه بدهد. روزهای اخیر هواداران سفیدهای لندن از تیم خود خواسته‌اند با گل‌های زیاد به من‌سیتی ببازند و مانع قهرمانی آرسنال شوند. یکی از هواداران در توییتی از این رفتار دیگران ابراز شرمندگی کرده و نوشته: «شرمم می‌شود وقتی می‌خوانم نوشته‌اید باید به سیتی با اختلاف ۵گل ببازیم تا آرسنال قهرمان نشود. به‌نظر من بهتر است با اختلاف ۱۵گل ببازیم!» آنها خودشان که هرگز جام نمی‌گیرند؛ چرا نباید مانع جام گرفتن دشمن شوند؟ تنها مانع آن بازی جوانمردانه و روحیه ورزشکاری است.

تاتنهام ۴شکست پیاپی مقابل نیوکاسل، آرسنال، چلسی و لیورپول داشت تا اینکه سرانجام طلسم را شکست و این هفته توانست برنلی را ببرد.

امید آرسنالی‌ها این است که سیتی در زمین تاتنهام یک تیم بازنده است. تاتنهام در هر ۴بازی خانگی قبلی خود در لیگ مقابل منچسترسیتی بدون اینکه حتی یک گل دریافت کند، پیروز شده است. ۶باخت سیتی در لیگ برتر در دیدار با تاتنهام بیشتر از هر حریفی در دوران تصدی گواردیولا است. فقط بیرمنگام‌سیتی (۷بار در اولدترافورد) بازی‌های لیگ برتری بیشتری را در یک استادیوم خاص بدون گل پشت‌سر گذاشته است.

اگر لیگ را درنظر نگیریم، سیتی در این فصل در ژانویه موفق به گلزنی در این زمین شد و با گل پیروزی‌بخش آکه راهی دور پنجم جام حذفی شد. فودن و گریلیش ۲ گل دیگر را زدند و سون و کولوسفسکی زننده گل‌های تاتنهام بودند.

اسپرز در ۲فصل از ۳فصل گذشته آخرین بازی خانگی خود در لیگ را(یک برد) باخته، به همان اندازه که در ۱۷دوره قبلی خود (۱۳برد و ۲تساوی) شکست خورده بود.

سیتی در ۴بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر در مجموع با نتیجه ۱۰بر صفر پیروز شده. آنها پیش از این تنها یک‌بار در تاریخ لیگ ۴برد متوالی خارج از خانه بدون گل خورده ثبت کرده‌اند؛ مارس تا آوریل ۱۹۰۳در دسته دوم.

سیتی در ۲۱بازی اخیر خود در لیگ برتر شکست نخورده است (۱۷برد و ۴تساوی). آنها تا به حال فقط یک دوره بدون شکست را در این رقابت‌ها داشته‌اند؛ ۳۰مسابقه بین آوریل ۲۰۱۷تا ژانویه ۲۰۱۸.

سیتی در ۳فصل اخیر در آخرین بازی خارج از خانه خود در لیگ برنده نشده. آنها قبلاً در ۹فصل از ۱۰فصل(از فصل ۱۱-۲۰۱۰تا ۲۰-۲۰۱۹) در آخرین بازی خانگی خود پیروز شده و یک‌بار مساوی کرده بودند. هر چند سیتی فصل ۲۱-۲۰۲۰با شکست در آخرین بازی‌ خانگی مقابل برایتون و فصل قبل با باخت به برنتفورد، عنوان قهرمانی را به‌دست آورد.

ادرسون، دروازه‌بان برزیلی تیم میهمان امیدوار است امشب بتواند در دویست‌وپنجاهمین بازی خود برای سیتی در لیگ برتر، به رکورد ۱۱۳کلین‌شیت برسد و به رکورد پیتر چک افسانه‌ای (۱۲۷) و پپه رینا (۱۱۹) نزدیک‌تر شود. این دو تنها دروازه‌بانانی هستند که در ۲۵۰بازی اول خود رکورد بیشتری ثبت کرده‌اند.

در اردوی تاتنهام غیراز ریچارلیسون که فصل را از دست داده، مصدومان دیگری هم هستند؛ بن دیویس، مانور سولومون، تیمو ورنر، فریزر فورستر، رایان سسنیون و دستینی اودوگی.

چگونه قهرمان با تفاضل گل تعیین می‌شود؟

تساوی سیتی مقابل تاتنهام یا وستهم و پیروزی در بازی دیگر، برد آرسنال مقابل اورتون. در این صورت تفاضل گل به نفع آرسنال با +۳باقی می‌ماند به شرطی که بردهای ۲تیم با اختلاف گل مشابه باشد. اگر در هفته آخر سیتی مثلاً ۴بر صفر ببرد و آرسنال یک بر صفر، سیتی با یک تفاضل گل بهتر قهرمان لیگ می‌شود.

کد خبر 851887
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha