یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

گروه حوادث: با دستگیری کیف‌قاپ حرفه‌ای که برای فاش نشدن سوابق مجرمانه‌اش از دیوار 8 متری زندان، به پایین پریده و پا به فرار گذاشته بود، ابعاد تازه‌ای از سرقت‌های سریالی او فاش شد.

خرداد امسال کارآگاهان پلیس آگاهی تهران سارق مخوفی را دستگیر کردند که از مدت‌ها قبل تحت تعقیب پلیس بود. با دستگیری سارق جوان که مجید نام دارد مشخص شد که وی یک کیف‌قاپ فراری است که به جز پلیس تهران تحت تعقیب پلیس چند شهر بزرگ دیگر هم بوده و حتی یک بار که توسط ماموران پلیس آمل دستگیر و راهی زندان شده بود، با بالا رفتن از دیوار 8 متری زندان توانسته بود فرار کند.

فرار‌های پی در پی

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان این خبر در تشریح پرونده مجرمانه این سارق حرفه‌ای گفت: مجید یک کیف‌قاپ حرفه‌‌ای است که در سال 84 به اتهام سرقت‌های متعدد در تهران دستگیر شد اما پس از سپردن وثیقه و دریافت مرخصی از زندان متواری شد.

وی ادامه داد: این مرد بعد از فرار از زندان، به عضویت باندهای مختلف کیف‌قاپی درآمد و سرقت‌های متعددی را در شهر‌های بسیاری از جمله کرج، قم، قزوین، یزد، شیراز، مشهد و شهرهای استان‌های گیلان و مازندران رقم زد و تحت تعقیب پلیس این شهرها قرار گرفت.

جست‌وجو برای دستگیری این مرد ادامه داشت تا اینکه او در سال 86 به شهرستان آمل رفت و سرقت‌‌هایش را در آنجا ادامه داد اما مدتی بعد همراه یکی از همدستانش به اتهام کیف‌قاپی، حمل مواد‌مخدر و داشتن سلاح گرم توسط پلیس این شهر دستگیر شد.

مجید که می‌دانست درصورت شناسایی و لو رفتن سوابق مجرمانه‌اش باید چندین سال پشت میله‌های زندان بماند، تصمیم گرفت با انتخاب یک اسم جعلی برای خود، سوابق مجرمانه‌‌اش را مخفی کند.

او بعد از دستگیری خود را محمد معرفی کرد و برای اینکه ذهن پلیس را منحرف کند به چندین فقره سرقت در آمل اعتراف کرد تا ماموران از تحویل او به پلیس تهران که سرقت‌های زیادی را در آنجا مرتکب شده بود خودداری کنند.

به این ترتیب بود که مجید بدون آنکه کسی از سوابق او باخبر شود راهی زندان شد. مرد سارق اما در زندان نیز بیکار نماند و از آنجا که می‌دانست به‌زودی راز سرقت‌های زنجیره‌ای‌اش فاش خواهد شد و به تهران منتقل می‌شود، تصمیم به فرار از زندان گرفت.

او در مرداد ماه سال 87 با بالا رفتن از دیوار 8 متری زندان، به پایین پرید و در حالی که یک پا و 2 دنده قفسه سینه‌‌‌اش شکسته بود به فرار ادامه داد.

او بعد از فرار از زندان به تهران گریخت و در این مدت به خاطر اینکه توسط پلیس دستگیر نشود فقط درمان‌های موقتی انجام می‌داد و چون شکستن دنده‌هایش باعث صدمه  به ریه‌اش شده بود، هر چند وقت یک‌بار در نزدیک‌ترین بیمارستان، آب ریه‌‌اش را خارج می‌کرد. او حتی بعد از جراحی‌هایی که انجام می‌داد، به جای بستری شدن، در مدت کوتاهی بیمارستان را ترک می‌کرد تا دستگیر نشود.

سرهنگ قزلباش افزود: بعد از دستگیری این مرد توسط ماموران پلیس آگاهی تهران، وی علاوه بر اعتراف به 15 فقره سرقت در تهران به ده‌ها فقره کیف‌قاپی در شهرهای دیگر اعتراف کرد.

به این ترتیب خبر دستگیری او در جراید به چاپ رسید اما با چاپ خبر دستگیری وی شهروندان تهرانی و همچنین استان‌های همجوار که طعمه این سارق حرفه‌ای قرار گرفته بودند پس از مراجعه به اداره آگاهی متهم را به‌عنوان سارق اموال خود شناسایی کردند.

کد خبر 85344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز