سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

همزمان با اعلام خبر شهادت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور فقید ایران در جریان حادثه برای بالگرد وی و همراهان، بسیاری از کشورها با ارسال پیام‌های تسلیت، همدردی خود را با مردم ایران اعلام کردند.

تصاویر بیادماندنی همشهری از خادم مردم شهید «ابراهیم رئیسی»

همشهری آنلاین: همزمان با اعلام خبر شهادت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور فقید ایران در جریان حادثه برای بالگرد وی و همراهان، بسیاری از کشورها با ارسال پیام‌های تسلیت، همدردی خود را با مردم ایران اعلام کردند. در این میان برخی کشورها نیز با اعلام عزای عمومی بالاترین میزان همدردی خود را نسبت به شهادت رئیس جمهور ایران و هیئت همراه نشان دادند. اعلام عزای عمومی از سوی دولت‌های خارجی عمق نفوذ فرهنگی و دیپلماسی عمومی قدرتمند جمهوری اسلامی ایران را در سطح بین‌المللی نشان داد. در این گزارش به برخی کشورهایی که به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران اعلام عزای عمومی کرده‌اند، خواهیم پرداخت.

پاکستان: دولت پاکستان کمتر از دو ساعت پس از اعلام رسمی شهادت رئیس جمهور ایران اعلام کرد که به مدت یک روز عزای عمومی برقرار خواهد بود.

لبنان: دومین کشوری که عزای عمومی به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران اعلام کرد، لبنان بود. در همین ارتباط نیز، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان در دستوری سه روز عزای عمومی را در این کشور اعلام کرد.

سوریه: بعد از پاکستان و لبنان، سوریه نیز به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران عزای عمومی اعلام کرد. عزای عمومی در سوریه به مدت سه روز اعلام شد.

عراق: همچنین در پی شهادت رئیس جمهور ایران و همراهان وی، دولت عراق هم یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

هند: نه فقط کشورهای منطقه، بلکه در خارج از منطقه و در کشور هند هم به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران اعلام عزای عمومی شد. سخنگوی وزارت کشور هند در این ارتباط اعلام کرد که به نشانه احترام به درگذشت این چهره‌های عالی‌رتبه(رئیس جمهور ایران)، دولت هند تصمیم گرفته است که ۲۱ مه(۱ خرداد) را در سراسر هند عزای عمومی اعلام کند.

ترکیه: در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران، اردوغان در ترکیه یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

کد خبر 853762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha