مسئول رسانه ای دفتر امام جمعه تبریز، شهید ال هاشم را امام جمعه همه مردم دانست.

آیت الله آْل هاشم

فائزه زنجانی - همشهری آنلاین: احد یگانه با اشاره به اخلاق و منش شهید حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم گفت: ایشان یک شخصیت والا و مردمی به معنای واقعی بودند. شاید این ویژگی شخصیتی ایشان در زبان همگان مطرح است اما ما از نزدیک و هر روز شاهد رفتار مردمی ایشان بودیم.

وی گفت: این رفتار مردمی ایشان را از روزی که به عنوان نماینده ولی فقیه در استان به تبریز آمدند، به خوبی میشد که شاهد بود. برداشتن نرده های مصلی تبریز و برداشتن فاصله ها بین مردم و مسئولان از جمله گام های ابتدایی ایشان در تبریز بود.

یگانه با بیان اینکه دیگر مثل شهید آل هاشم فردی مردمی و والا کمتر می توان پیدا کرد، گفت: ایشان با همه اقشار و در همه سنین، متناسب با خودشان رفتار می کردند. با کودکان به زبان کودک و با بزرگان با زبان بزرگان صحبت می کردند.

مسئول رسانه ای شهید آل هاشم با بیان خاطره ای در این خصوص گفت: یادم می آید که در یکی از روزها مراسمی برگزار شده و آقایی با یک گرایش سیاسی متفاوت و زاویه دار با انقلاب حضور داشتند. همه حاج آقا را به دوری از این فرد دعوت می کردند اما ایشان می گفتند که من امام جمعه همه مردم تبریز هستم. در این زمینه حتی به منزل این فرد نیز رفته و او را مورد تفقد قرار دادند. به گونه ای که آن آقا بعدها تعریف می کردند که این رفتار، دید من را نسبت به انقلاب و انقلابی ها عوض کرد.

یگانه با بیان اینکه شهید آل هاشم نسبت به همه حق پدری داشتند، گفت: ایشان عامل وحدت و مودت بوده و شهادت را ارزوی همیشگی خود می دانستند.

یگانه افزود: بعد از نتایج انتخابات خبرگان، از ایشان درباره آرزویشان پرسیدم که ایشان، آرزوی خود را شهادت دانسته و گفتند که هر زمان که تبریز را ترک می کنم، این موضوع با عزت همراه باشد.

وی افزود: ایشان می گفتند که هر دو امام جمعه شهید تبریز، سید بودند که امیدوارم سومین سید شهید نیز من باشم.

کد خبر 853782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha