جمعه ۲۶ آبان ۱۳۸۵ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان پس از 5 روز سفر به ترکیه به تهران بازگشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، رییس موسسه بین‌المللی گفت و گوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در سفر خود به ترکیه  در نشست پایانی ائتلاف تمدن‌ها که در استانبول برگزار شد ، شرکت کرد و در حاشیه آن دیدارهای جداگانه و خصوصی با کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل متحد و عمر موسی دبیرکل اتحادیه عرب داشت که درآن طرفین پیرامون مسایل گوناگون به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی موسسه‌ی بین المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدنها وی پس از آن،ضمن بازدید از اماکن تاریخی استانبول و موزه توپکاپی ومرکز دایره المعارف اسلامی در جمع صاحب نظران و اساتید دانشگاه ترکیه حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.
 خاتمی سپس استانبول را به مقصد قونیه ترک کرد و در توقفی کوتاه در این شهرداشت، از موزه و مرکز بین المللی مولانا بازدید و با حضور بر سر آرامگاه‌های مولانا و شمس تبریزی نسبت به مقام این دو عارف شاعر شهیر ادای احترام کرد.
بر مبنای این گزارش سپس رییس جمهور سابق کشورمان، عازم آنکارا شد و ضمن دیدار با ایرانیان مقیم این شهر و شخصیت‌ها و نخبگان  آنجا،از سازمان دیانت نیز بازدید کردو گفتگویی با مسوولین و دست اندرکاران آن داشت.
وی در نشستی با اساتید و دانشجویان در دانشگاه خاورمیانه ، به ایراد سخنرانی و گفت و گو در حوزه‌های گفت و گوی بین تمدن‌ها و ادیان پرداخت.
دیدار با رییس جمهور،نخست وزیر ،رریس مجلس و وزیر امور خارجه ترکیه از دیگر برنامه‌های سفر سید محمد خاتمی بود.

کد خبر 8555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز