از امروز چهارشنبه (۹ خرداد) تا یکشنبه (۱۳ خرداد) در منطقه شمال غرب کشور رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

گرما

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات رشته کوه البرز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی است. در برخی نقاط باد شدید می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک شود.»
امین حسین نقشینه افزود: «وزش باد شدید در منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود که گاهی سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.»
به گفته نقشینه، روند افزایش دما تا روز جمعه (۱۱ خرداد) در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «روند افزایش دما بدین شکل است که دمای تهران از ۳۳ درجه در روز چهارشنبه (۹ خرداد) به ۳۷ درجه در روز جمعه (۱۱ خرداد) می‌رسد. دمای مشهد مقدس از ۲۹ درجه در روز چهارشنبه (۹ خرداد) به ۳۱ درجه در روز جمعه (۱۱ خرداد) می‌رسد.»
نقشینه از صدور هشدار نارنجی دریایی نیز خبر داد و گفت: «خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم است. هشدار نارنجی برای مناطق ساحلی خوزستان و بوشهر در خلیج فارس است که پیش‌بینی می‌شود ارتفاع موج در سواحل تا ۲ متر و در فراساحل بیش از ۲ متر باشد.»
مخاطرات این هشدار شامل خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین و سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی است.
آسمان امروز تهران صاف تا قسمتی ابری است و در ساعات عصر و شب وزش باد پیش‌بینی می‌شود. مناطق نیمه جنوبی و غرب استان تهران با گرد و خاک همراه است و در ارتفاعات استان تهران رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
روند افزایش دما از اواسط هفته | آسمان صاف برای آخر هفته

کد خبر 855748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha