سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل منطقه گفت: این اتفاق و جنایتی که از سوی سران صهیونیستی در رفح رخ داد پیروزی مقاومت را به نوعی جلو انداخته است.

سيد رضا صدرالحسيني

به گزارش همشهری آنلاین؛ شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شب خونینی را از سر گذرانده است. رژیم صهیونیستی با شلیک چند موشک سنگین و قدرتمند منطقه‌ای را هدف قرار داد که بیش از ۱۰۰ هزار آواره فلسطینی در آن پناه گرفته بودند. فعلاً از این جنایت 45 نفر جان‌باختند و این عدد به ثبت رسیده؛ همچنین تعدادی از این شهدا کودکان هستند. برای بررسی این موضوع و اقدامات جنون‌آمی اسرائیل با سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

اسرائیل به بن‌بست رسیده است

صدرالحسینی گفت: یکی از عواملی که موجب شد رژیم صهیونیستی اسرائیل دست به اقدام بی‌رحمانه و خشن خود در منطقه رفح بزند و اینچنین مردم بی‌پناه فلسطین را به خاک و خون بکشد - که از آن می‌توان به عنوان یک هولوکاست در غزه نام برد - به بن‌بست رسیدن نقشه‌ها و طرح‌های سیاسی و نظامی سران رژیم غاصب صهیونیستی است. این در حالی است که در طول هشت ماه گذشته و جنگ سخت غزه، رژیم صهیونیستی همواره مورد حمایت و پشتیبانی آمریکایی‌ها نیز واقع شده است.

در جست‌وجوی راهی در پس جنایت!

او اشاره کرد: در بررسی اقدام اخیر بی‌رحمانه و غیر انسانی اسرائیل در منطقه رفح باید گفت که تمامی اضلاع حمایتی رژیم صهیونیستی چه در بُعد نظامی و چه در بُعد سیاسی به بن‌بست رسیده و با چالش ناکامی روبه‌رو هستند. در حقیقت و درحال حاضر، رژیم جعلی اسرائیل را باید چنین توصیف کرد که در وضعیتی قرار گرفته که باید یا شکست خود را پذیرا باشد یا در صورت انکار شکست، باید این چنین به جنایات و کشتار مردم بی‌پناه و بی‌گناه غزه ادامه دهد. در حقیقت صهیونیست‌ها به دنبال این است که شاید در پس این جنایت‌هایی که انجام می‌دهد راه و چاهی پیدا کند تا بتواند از این بحران و چالشی که در آن قرار گرفته خارج شده و خود را نجات دهد.

این راه به پیروزی مقاومت منتهی خواهد شد

وی افزود: از طرفی، باید در نظر داشت که اظهار نظرهای منفی برخی مقامات اسرائیل که بعضا حتی از سوی خود شخص نتانیاهو صورت می‌گیرد در اصل یک نوع «فرار رو به جلو» محسوب می شود. در طول این چند ماه، تمام اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکایی‌ها صورت گرفته بود و اساسا بدون این همراهی از سوی آمریکایی‌ها، نیروهای اشغالگر توان و قدرت رویارویی با اراده مردم غزه و مقاومت فلسطینی را نداشتند و قطعا پیش از این مضمحل شده و شکست می‌خوردند. لذا با این ذهنیت باید اظهار نظرات منفی و انتقادی آمریکایی‌ها در قبال صهیونیستها را نوعی خوراک داخلی در جهت انتخابات پیش رو در این کشور قلمداد کرد.

صدرالحسینی در انتها گفت: گرچه برخی اظهارات نتانیاهو در قبال جنایات اخیر غزه حکایت از نوعی اختلاف نظر با نیروهای نظامی صهیونیست دارد، اما نباید فراموش کرد که اساساً این نتانیاهو بود که در این مدت بیش از هرکس بر طبل جنگ ‌کوبید و بر استفاده همه‌جانبه از قدرت نظامی در غزه اصرار داشت. لذا با این حساب نمی‌توان از جنایتکاری که در طول حدود 8 ماه 38هزار انسان را قتل‌عام کرده، انتظار داشت که در قبال جنایات اخیر صهیونیست‌ها متأسف شده و خواهان تجدید نظر نسبت به این قبیل مسائل است! در انتها باید اشاره داشت که به بن‌بست رسیدن راهبردی اسرائیل در عرصه‌های سیاسی و نظامی و همچنین حمایت‌های مردم غزه و توانمندی مقاومت، این اتفاق و جنایتی که از سوی سران صهیونیستی در رفح رخ داد پیروزی مقاومت را به نوعی جلو انداخته است.

کد خبر 855807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha