با انجام جنایت جدید از سوی رژیم صهیونیستی در رفح، بی‌بی‌سی فارسی هم در کنار دیگر رسانه‌های فارسی زبان، برای توجیه جنایات جنگی اسرائیل نزد مردم ایران دست به کار شد.

رفح

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی با حمله به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر رفح که در جنوب نوار غزه واقع شده، بیش از ۴۱ نفر از فلسطینی‌ها از جمله کودکان بی‌گناه را زنده در آتش سوزاند.

این جنایت ضدبشری رژیم صهیونیستی باعث شده تا جان تازه‌ای در فریادهای ضدصهیونیستی سراسر دنیا دمیده شود. به همین خاطر در کنار شبکه اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی نیز تمرکز خود را بر خون شویی از دستان رژیم جنایتکار صهیونیستی قرار دهد.

در یکی از برنامه‌های خبری بی‌بی‌سی فارسی، مجری این شبکه انگلیسی ادعا می‌کند که در حمله به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح، عمدی در کار نبوده و اسرائیل به دنبال هدف قرار دادن ۲ نفر از فرماندهان حماس بوده است.

این توجیه وقیحانه بی‌بی‌سی واکنش «علم صالح»، کارشناس برنامه را در پی داشت. صالح با اشاره به اینکه طبق آمار اسرائیل ۲۵ هزار زن و کودک فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، اظهار کرد: با توجه به این آمار، حمله اخیر به اردوگاه رفح نمی‌تواند غیرعمدی بوده باشد. وی افزود: بر اساس قوانین جنگی این منطقه، منطقه امن محسوب می‌شد.

علم صالح تصریح کرد: اسرائیل هیچ ‌وقت شفافیتی برای جرایم جنگی خود در دادگاه‌های بین‌المللی نداشته و نخواهد داشت. صالح همچنین گفت: مشکل اینجاست که اسرائیل نه ‌تنها جرایم جنگی مرتکب می‌شود و نه‌تنها نسل‌کشی انجام می‌دهد، بلکه این اعمال توجیه می‌شود. گفتنی است که حمله اخیر صهیونیست‌ها به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح درحالی است که روز جمعه گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری با ۱۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرده بود.

کد خبر 855877
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • ناشناس IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    0 0
    نتان یاهوبایداعدام شود در اولین فرصت سریع هرکس این کاررابکنه مطمئن باشه دعای تک تک مسلمانها پشت سرشه وخداازش راضیه