بر اساس آمارها، در دولت سیزدهم ۸۱۱۴ واحد اقتصادی راکد احیا شده‌اند و برای سال جاری هم برنامه احیای واحدهای راکد و نیمه و فعال و توانمندسازی آنها در دستور کار قرار دارد.

کارگاه صنعتی

به گزارش همشهری آنلاین، در سال گذشته ۱۴۱۱ واحد صنعتی به چرخه اقتصاد کشور بازگشته و برنامه دولت برای سال جاری نیز بازگرداندن ۱۹۵۹ واحد تولیدی صنعتی به چرخه اقتصادی کشور است.

مسئولان وزارت صنعت، احیای واحدهای راکد را فقط یکی از برنامه‌های دولت در حوزه ارتقای صنعتی عنوان می‌کنند که همزمان با آن ۲ برنامه برای «افزایش ظرفیت تولید واحدهایی که کمتر از ظرفیت فعالیت می‌کنند» و «نوسازی و بازسازی در بخش صنعت» هم در دستور کار قرار دارد.

اظهارات متولیان احیای بنگاه‌های اقتصادی حاکی از این است که در سال گذشته، برنامه افزایش ظرفیت تولید برای ۳۲۰۰ واحد فعال با ظرفیت پایین اجرا شد و در سال جاری نیز برای افزایش ظرفیت ۳۶۰۰ واحد تولید و صنعتی برنامه‌ریزی شده است.

به عقیده آنها اجرای برنامه نوسازی و بازسازی صنایع، ضمن اینکه از راکد شدن دوباره آنها جلوگیری می‌کند، کاهش سهم هزینه انرژی در قیمت محصولات تولید را نیز به‌دنبال خواهد داشت.

کارنامه احیای واحدهای صنعتی در سال ۱۴۰۲ | چقدر سرمایه به چرخه اقتصاد برگشت؟

احیای صنعتی در شمال

طبق اظهارات مقامات دولتی، واحدهای صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی، تبدیلی و خدماتی احیاء شده در استان مازندران، به‌طور میانگین بیش از ۷ سال تعطیل و نیمه تعطیل بوده‌اند که در دولت سیزدهم با اعتبار ۱۵ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومانی به مدار تولید و فعالیت برگشته‌اند.

نخستین پیامد احیای ۳۹۵ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در استان مازندران، اشتغال‌زایی ۹۵۶۴ نفری در این استان بوده که ایجاد شده است.

بزرگ‌ترین واحد احیاشده در استان مازندران، کارخانه چوب و کاغذ است که احیای آن به رشد ۲۶ برابر ظرفیت تولید و افزایش ۲۳ برابری ارزش شرکت منجر شده است.

کارنامه احیای واحدهای صنعتی در سال ۱۴۰۲ | چقدر سرمایه به چرخه اقتصاد برگشت؟

کد خبر 856279
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha