همشهری‌آنلاین: تظاهرات اعتراض آمیز در شهر تگوسیگالپا در هندوراس، در پی فراخوان سازمان‌های مدنی برگزار می‌شود. مقررات منع رفت و آمد شبانه نیز به اجرا درآمده است

به گزارش واحد مرکزی خبر از بوینوس ایرس؛ در پی ادامه مقاومت مردم هندوراس در برابر رژیم نظامی مورد حمایت آمریکا در این کشور و همچنین با فراخوان سازمان‌های مدنی، قرار است در ساعات اینده در شهر تگوسیگالپا تظاهرات اعتراض آمیز برگزار شود.

برگزارکنندگان، تجمع مردم را در مناطق مختلف هندوراس و اختلال در عبور و مرور در جاده‌ها خواستار شده‌اند.

بر پایه این گزارش؛ کودتاگران در پاسخ به این جنبش‌های مردمی، بار دیگر مقرارات منع رفت و امد شبانه را اجرا کرده‌اند.

هر چند اعلام وضع نظامی در هندوراس هیجده روز پیش و با کودتا اغاز شده بود اما کودتاگران پس از اخراج خبرنگاران شبکه‌های مستقل از هندوراس به مدت یک روز این مقرارت را لغو کرده بودند.

اینک اعلام مجدد این مقررات نظامی حاکی از وخامت فزاینده اوضاع داخلی هندوراس است.
خبرنگاران شبکه‌های غربی از جمله بی بی سی و سی ان ان همچنان در هندوراس حضور دارند و این در حالی است که هواداران دموکراسی، این شبکه‌های غربی را به سخنگویی برای کودتاگران و همراهی با سانسور شدید خبری این کشور متهم می‌کنند.

اثار فشار کشورهای امریکای لاتین به کودتاگران هندوراس هم به تدریج مشهود می‌شود و قطع تجارت با این کشور تامین مایحتاج عمومی را با مشکل روبرو کرده است.

در این میان، آمریکا از اعمال محدودیت علیه کودتاگران خودداری کرده و این موضع واشنگتن، حمایت صریح از کودتا تفسیر و با انتقاد تند رهبران امریکای لاتین روبرو شده است

کد خبر 85648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز