یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵
۱ نفر

دانشمندان موفق شده اند با فناوری چاپ سه بعدی یک انگشت شست برای یک دست بسازند. این ابزار پوشیدنی روباتیک که «The Third Thumb» یا شست سوم نامیده می‌شود، قابلیت ما را برای انجام بسیاری از کارها افزایش می دهد.

شست سوم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پاپسکی، انگشت شست، که بخشی از یک حوزه رو به رشد فناوری است که به آن "افزایش موتور پوشیدنی" گفته می شود، برای تقویت قابلیت های بیولوژیکی کاربران با توجه به اطمینان از دسترسی برابر طراحی شده است.

شست سوم، که توسط دنی کلود طراح پروتز و تقویت کننده دانشگاه کمبریج ساخته شده است، یک شست روباتیک چاپ سه بعدی است که توسط انگشتان پا کاربر کنترل می شود. هنگامی که از طریق یک بند مچی تجهیز شد، این انگشت روباتیک در کنار کف دست کنار انگشت کوچک بیولوژیکی کاربر قرار می گیرد و شبیه انگشت ششم می شود.

کاربران با فشار دادن یک جفت حسگر در زیر هر انگشت شست پا،‌ انگشت شست دست را به کار می گیرند. فشار اعمال شده توسط انگشت راست، انگشت شست سوم را به سمت دیگر حرکت می دهد، در حالی که فشار از انگشت چپ آن را به سمت بالا و پایین حرکت می دهد. کنترل‌ها بی‌سیم و متناسب هستند، بنابراین حرکت سریع‌تر از انگشتان پا منجر به حرکت سریع مشابه با انگشت شست می‌شود.

کاهش فشار انگشت شست، انگشت شست را به حالت اولیه خود باز می‌گرداند. محققان بر این باورند که این شست مکانیکی می تواند به زودی به افرادی که اندام خود را از دست داده اند کمک کند تا تحرک و عملکرد خود را به دست آورند. اما کاربردهای احتمالی شست سوم فقط به کمک به کاربران با انگشتان گم شده محدود نمی شود.

بیشتر بخوانید:

در نهایت، محققان بر این باورند که می تواند عملکرد بیولوژیکی را به طور گسترده بهبود بخشد به طوری که پوشندگان می توانند کارهایی را انجام دهند که معمولاً انجام آنها با انگشت شست و چهار انگشت دشوار یا غیرممکن است.

کد خبر 856689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha