جمعه ۲۶ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

همهشری‌آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با مجازین انتخاب رشته در کنکور 88 با بیان اینکه بیش از 800 هزار نفر مجاز می‌شوند گفت:

سه برابر ظرفیت پذیرش در دوره‌های روزانه و شبانه در مرداد ماه به عنوان مجازین انتخاب رشته در این دوره‌ها معرفی می‌شوند.

نحوه انتخاب رشته در کنکور امسال با توجه به نرم افزار انتخاب رشته

به گزارش مهر، عبدالرسول پورعباس در حاشیه چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویی در دانشگاه شهید رجایی گفت: نرم افزار انتخاب رشته کنکور بر مبنای تجربه سال گذشته طراحی، نقاط ضعف آن شناسایی و کاملا برطرف شده و به عبارتی از حال انتظاری خارج شده است.

وی اظهار داشت: مبنای ما در این نرم افزار فرمول گزینش سال 88 بوده که حتی بومی گزینی هم لحاظ شده است. این نرم افزار بر مبنای ظرفیتهای 88 و نمره حداقل هر رشته در سال 87 تدوین شده است و از آنجا که داوطلب 100 انتخاب دارد ما دو برابر این انتخاب را به وی پیشنهاد می‌کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش گفت: داوطلب در رشته‌هایی که حداقل نمره را دارد در مقایسه با سال گذشته شانس قبولی‌اش در این حداقل‌ها بالای 90 درصد است. این نرم افزار به جز آمار که مربوط به سال 87 است کاملا بر مبنای واقعیت عمل می‌کند.

وی گفت: داوطلبان می‌توانند انتخابهای اول خود را از روی علاقه انتخاب کنند اما عوامل مختلفی در انتخاب رشته تاثیر دارند که نمی‌شود آن را کلاسه بندی کرد. تنها عاملی که موثر است و در اختیار ماست نمره آزمون است که به داوطلب کمک می‌کنیم که حداقل امکانات را به دست آورد اما انتخاب رشته مسئولیت داوطلب است ما فقط مشاوره علمی می‌دهیم تا انتخاب مناسبی داشته باشد.

تغییرات موجود در کارنامه کنکور امسال

پورعباس در رابطه با تغییرات موجود در کارنامه امسال گفت: رتبه داوطلب در زیرگروهها ملاک قبولی داوطلب است که وابسته به موقعیت سایر داوطلبان است. ما رتبه در سهمیه و رتبه کل را تفکیک کرده‌ایم و این تغییرات کمک می‌کنند که موقعیت قبولی داوطلب در هر زیر گروه مشخص شود.

وی با اشاره به وجود نرم افزار تقلب یاب در کنکور امسال اظهار داشت: تقلب یاب عملا خاصیت خودش را با شخصی سازی دفترچه‌ها از دست داده است و ما در دفترچه‌هایی که شخصی سازی شده بودند حتی یک مورد تقلب نگاه نداشتیم.

شخصی سازی تمام دفترچه های کنکور سال آینده

رئیس سازمان سنجش گفت: سال آینده به دنبال شخصی سازی تمامی گروهها و رشته‌ها هستیم تا زمینه تقلب کاملا از بین برود.

داوطلبان غیر انتفاعی و پیام نور مجاز به انتخاب رشته در آزمون می‌شوند

وی در رابطه با مجازین انتخاب رشته در کنکور امسال با بیان اینکه امسال 800 تا 900 هزار نفر مجاز می‌شوند گفت: برای اولین بار تمامی داوطلبان غیرانتفاعی و پیام نور مجاز می‌شوند. همچنین سه برابر ظرفیت پذیرش در دوره‌های روزانه و شبانه که 106 هزار نفر پذیرش خواهند داشت در مرداد ماه به عنوان مجازین انتخاب رشته در این دوره‌ها معرفی می‌شوند.

کد خبر 85691

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز