گزارش هواشناسی نشان می‌دهد که امروز جمعه (۱۸ خرداد) ادامه بارش باران مانند روز گذشته (۱۷ خرداد) در برخی مناطق کشور ادامه دارد و در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان شدت پیدا می‌کند. پدیده غالب نوار شرقی کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک است.

باران

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز جمعه (۱۸ خرداد) استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان شاهد بارندگی هستند. بارش باران کماکان مانند روز گذشته (۱۷ خرداد) در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، قم، جنوب آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان غربی، نیمه غربی اصفهان و جنوب یزد پیش‌بینی می‌شود.»
هشدار نارنجی هواشناسی امروز جمعه (۱۸ خرداد) برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات مرکزی کرمان و غرب اصفهان صادر شده‌است که با احتمال مخاطراتی از جمله جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جادهای کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ همراه خواهد بود.
کبری رفیعی افزود: «روز شنبه (۱۹ خرداد) در شمال غرب کشور، ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس و همینطور نیمه شرقی هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز بارش باران را خواهند داشت. به تناوب این بارش‌ها تا روز دوشنبه(۲۱ خرداد) ادامه پیدا می‌کند.»
رفیعی ادامه داد: «برای ۵ روز آینده ورزش باد شدید در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و مناطق مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود. احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا هم در این مناطق وجود دارهد.»
شرق دریای عمان تا ۵ روز آینده مواج و متلاطم است.
آسمان تهران صاف است و وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای تهران ۳۳ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
هشدار نارنجی هواشناسی برای ۷ استان | در تهران کی بارش‌ها آغاز می‌شود؟

کد خبر 857718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha