چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۲
۱ نفر

محققان مستقر در لیدز می گویند هوش مصنوعی می تواند برای شناسایی بیماران در معرض خطر نارسایی قلبی استفاده شود و ۵ سال زودتر منجر به درمان آنها شود.

بیماری قلبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی بی سی،‌ الگوریتمی به نام Find-HF توسط محققان دانشگاه لیدز برای تشخیص علائم اولیه بیماری با استفاده از سوابق بیمار،‌ آموزش داده شده است.

پروفسور کریس گیل، از بیمارستان‌های آموزشی لیدز،‌ گفت که این فناوری پنجره‌ای حیاتی برای بیماران باز می‌کند. برای این مطالعه محققان از سوابق بیش از ۵۵۰ هزار بیمار بزرگسال بریتانیایی برای آموزش الگوریتم هوش مصنوعی استفاده کردند. سپس بر روی پایگاه داده ای از بیمارستان دانشگاه ملی تایوان آزمایش شد.

به گفته محققان، هوش مصنوعی توانست به دقت بیمارانی را که در معرض بالاترین خطر ابتلا به نارسایی قلبی قرار دارند و افرادی که ممکن است با این عارضه در بیمارستان بستری شوند، در عرض ۵ سال پیش‌بینی کند.

پروفسور گیل، متخصص قلب و عروق، گفت: «این یک منبع ملی بسیار قدرتمند و منحصر به فرد است و زمان آن فرا رسیده است که از این داده ها برای بهره مندی بیماران استفاده کنیم. Find-HF به طور بالقوه می تواند تشخیص را تا ۲ سال جلو بندازد.» محققان پیشنهاد کردند که این پلتفرم می تواند توسط پزشکان عمومی به عنوان یک سیستم هشدار اولیه استفاده شود و به آنها امکان آزمایش و تشخیص زودهنگام بیماران را بدهد.

بیشتر بخوانید:

دکتر رامش ناداراجه، پژوهشگر داده های بهداشتی بریتانیا در دانشگاه لیدز، می گوید: «بسیاری از مردم در مرحله‌ای که درمان‌های اصلاح کننده بیماری کمتر مؤثر است، تشخیص نارسایی قلبی را دریافت می کنند، به ویژه زنان و افراد مسن. ما از ابزارهای یادگیری ماشینی با داده‌های جمع‌آوری‌شده معمول برای شناسایی زودتر افراد مبتلا به نارسایی قلبی استفاده می‌کنیم تا بتوانند درمان مناسب را دریافت کنند و از بستری شدن در بیمارستان و مرگ جلوگیری کنند و کیفیت زندگی را بهبود بخشند.»

کد خبر 857280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha