آخرین خبر ها نشان می دهد وزارت اقتصاد در تلاش است باقی مانده سهام دولت در ایران خودرو و سایپا را بفروشد.

ایران خودرو و سایپا

به گزارش همشهری آنلاین، گشتی در تازه ترین اخبار اقتصادی نشان می دهد که در حال حاضر ۶۸درصد سدهای کشور پر است و با این حال میزان ورودی آب به مخازن سدها ۶درصد کمتر شده. وزارت اقتصاد می‌گوید می‌خواهد سهام ایران‌خودرو و سایپا را بفروشد.

واگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا

ابراهیم بازیان، معاون وزیر اقتصاد گفت: دولت بخشی از سهام شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا را در اختیار دارد که سهام مدیریتی یا به‌ تعبیری، بلوک مدیریتی نیستند و سهام جزئی‌اند. ما مصمم به واگذاری این سهام هستیم.

اعلام مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل و پرداخت مالیات متعلق در اجرای ماده۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره آن تا اواسط مردادماه است.

۶۸درصد سدها پر است

براساس آخرین آمار از وضعیت سدهای مهم کشور، در حال حاضر میزان پرشدگی سدهای کشور ۶۸درصد و ۷سد به‌طور کامل و صددرصد پر است. میزان ورودی مخازن کل کشور ۶درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید

وابستگی به درهم امارات باید کم شود | دولت جدید باید این دو چالش اصلی اقتصاد را حل کند

وعده‌ های اقتصادی داوطلبان شاخص ریاست جمهوری

ممنوعیت واردات اپل

محمد رضوانی‌فر، رئیس‌کل گمرک ایران گفت: همچنان واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل ممنوع است و در صورت لغو ممنوعیت آن، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶درصد خواهد بود.

تمدید کاهش عرضه جمعی نفت

جواد اوجی، وزیر نفت گفت: پس از گفت‌وگوها و بررسی تحولات بازار نفت و گزارش‌ کارگروه نظارتی اوپک‌پلاس، وزیران نفت و انرژی این ائتلاف بنا شد که کاهش عرضه جمعی اعضای اوپک‌پلاس تا پایان سال۲۰۲۵ ادامه یابد.

افزایش اشتغال فارغ‌التحصیلان

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزیر کار گفت: امسال برای نخستین ‌بار در دولت شهید رئیسی تصمیم بر این شد که ۲۵درصد از سهم اشتغال ایجادی در کل کشور به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده شود.

ابلاغ نرخ جدید جرایم رانندگی

مصوبه هیأت وزیران درخصوص اصلاح نرخ جرایم رانندگی از سوی محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری، به وزارتخانه‌های کشور، دادگستری و راه و شهرسازی ابلاغ شد.

کد خبر 857446
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha