گزارش هواشناسی نشان می‌دهد که امروز جمعه (۱۸ خرداد) ادامه بارش باران مانند روز گذشته (۱۷ خرداد) در برخی مناطق کشور ادامه دارد و در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان شدت پیدا می‌کند. پدیده غالب نوار شرقی کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک است.

باران

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز جمعه (۱۸ خرداد) استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان شاهد بارندگی هستند. بارش باران کماکان مانند روز گذشته (۱۷ خرداد) در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، قم، جنوب آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان غربی، نیمه غربی اصفهان و جنوب یزد پیش‌بینی می‌شود.»
هشدار نارنجی هواشناسی امروز جمعه (۱۸ خرداد) برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات مرکزی کرمان و غرب اصفهان صادر شده‌است که با احتمال مخاطراتی از جمله جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جادهای کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ همراه خواهد بود.
کبری رفیعی افزود: «روز شنبه (۱۹ خرداد) در شمال غرب کشور، ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس و همینطور نیمه شرقی هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز بارش باران را خواهند داشت. به تناوب این بارش‌ها تا روز دوشنبه(۲۱ خرداد) ادامه پیدا می‌کند.»
رفیعی ادامه داد: «برای ۵ روز آینده ورزش باد شدید در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و مناطق مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود. احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا هم در این مناطق وجود دارهد.»
شرق دریای عمان تا ۵ روز آینده مواج و متلاطم است.
آسمان تهران صاف است و وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای تهران ۳۳ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
هشدار نارنجی هواشناسی برای ۷ استان | در تهران کی بارش‌ها آغاز می‌شود؟

کد خبر 857718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha