نیاز به همکاری یک بیماریاب داریم! تعجب نکنید این یکی از هزار آگهی استخدامی است که این روزها در فضای مجازی زیاد دیده می شود.

بیماریاب

همشهری آنلاین_فاطمه عسگری نیا: حتما می پرسید کاراین بیماریاب ها چیست؟ اگر بخواهیم خیلی صاف و پوست کنده درباره شرح وظایف این بیماریاب ها صحبت کنیم باید بگوییم غرض از استخدام این افراد داغ کردن تنور مطب های پزشکانی است که اغلب یا دندانپزشک حوزه زیبایی هستند یا جراحان پلاستیک! البته متخصصان زنان و زایمان هم به خاطر برخی خدمات خود از جمله تعیین جنسیت و عمل های زیبایی دست به دامن چنین آگهی های استخدامی می شوند.

پزشکان چاره ای جز این ندارند

به گفته یکی از پزشکان دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار همشهری از آنجا که هزینه درمان های زیبایی از جمله زیبایی دهان و دندان بالاست، درآمد بیماریابان فعال در این حوزه هم قابل توجه است. به طوریکه اگر فردی بتواند در طول ماه ۴ نفر را راضی به انجام کامپوزیت یا لمینت کامل دو فک در مطب پزشکان متخصص دندانپزشکی کند، با توجه به دریافت ۱۰ تا ۱۵ درصد پورسانت، درامد بیماریات بالای ۴۰ میلیون تومان می شود!

او خودش هم با همکاری یکی از این بیماریابان کارهای مطب خود را پیش می برد و معتقد است در عصر جدید که هم تعداد پزشکان در شهرها بیشتر شده هم رقابت شدید است، آن پزشکی برنده است که خود را مجهز به فناوریهای نوین در اداره امور مطب کند.

درآمد میلیونی از بیماریابی

بیماریابی مزایایی دارد که اغلب افراد از آن به عنوان شغل دوم استفاده می کنند و بسته به هنری که در این حرفه به کار می گیرند از درآمدشان رضایت دارند. سمیرا یکی از این بیماریابان است او حدود ۶ ماهی است که این کار را انجام می دهد: «قبل از این که با این حرفه اشنا شوم ادمین اینستاگرام یکی از پزشکان حوزه زنان و زایمان بودم. یکی دوبار همین پزشک را به اطرافیانم معرفی کردم، پزشک وقتی این شرایط را دید پیشنهاد داد به عنوان بیماریاب با او همکاری کنم و پورسانت دریافت کنم اوایل فکر نمی کردم درامد خوبی داشته باشد اما در یک ماه اول دیدم از حقوق دریافتی در محل شغل اولم هم بیشتر درامد کسب کردم. برای مثال سهم من از یک متقاضی IVF تا سال گذشته که حدود ۷۰ میلیون تومان باید برای درمان هزینه می کرد، ۱۰ میلیون تومان می شد و من با تمرکز بر تبلیغات خدمات پزشک مربوطه در فضاهای مجازی ماهانه بین ۴ تا ۵ متقاضی را فقط در این بخش به پزشک معرفی می کردم. این در حالی بود که در آمد من به همین موضوع ختم نمی شود و برای معرفی افراد برای انجام جراحی های زیبایی پورسانت های قابل توجه تری دریافت می کنم همین مسئله باعث شد تا کمک کم دست از حرفه اصلی بکشم و تمام تمرکزم را معطوف این شغل کنم.

بیماریابی دلاری

البته فعالیت بیماریاب ها فقط محدود به داخل مرزهای ایران نمی شود و حرفه ای های این رشته کاری جدید، برای این که هم تنور طبابت در مطب پزشکان داخلی را داغ و هم جیب خودشان را از درآمدهای دلاری پر کنند با طراحی سایت های اختصاصی اقدام به جذب بیماران خارجی برای پزشکان ایرانی می کنند. برنده هم عمدتا کسانی هستند که در رشته درمان های دندانپزشکی زیبایی فعالیت می کنند چرا با توجه به بالا بودن هزینه های دندانپزشکی در کشورهای دیگر ایران انتخاب بسیار خوبی برای متقاضیان دریافت چنین خدماتی است.

عمده بیماریاب ها چه کسانی هستند؟

یکی از نکات قابل توجهی که ما در تهیه این گزارش به آن رسیدیم فعالان حوزه بیماریابی بود که عمدتا یا کارکنان دفاتر پروازهای خارجی و حوزه گردشگری بین المللی هستند که اغلب با بیماران خارجی در ارتباط هستند یا فعالان صنف آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی زنانه و مردانه کسانی که بیشترین مراوده را با مشتریان پزشکان حوزه زیبایی دارند.

البته بیماریابی فقط و فقط مختص پزشکان حوزه زیبایی نیست و حتی پزشکان عمومی تازه کار هم برای روشن شدن چراغ مطلب تازه تاسیس و رونق کسب و کارشان از بیماریابان کمک می کنند و درصدی از ویزیت دریافتی را بابت پورسانت پرداخت می کنند شاید فعالیت در این بخش خیلی برای بیماریابان درامد چشم گیری نداشته باشد اما می تواند رزومه خوبی برای پذیرش پیشنهادهای کاری بعدی باشد!

کد خبر 858173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha