همشهری آنلاین: هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مجوز نخستین صندوق سرمایه‌گذاری ایران را به مدت دو سال دیگر تمدید کرد.

کارشناس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب گفت: "صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرین"، نخستین صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در ایران است که توانست با موفقیت فعالیت دو ساله خود را پشت سر بگذارد.[مفاهیم: بورس اوراق بهادار تهران]

ایمان مقدسیان افزود : "صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرین" در طول مدت فعالیت دو ساله خود در 8 نوبت اقدام به توزیع سود نقدی به میزان 138 میلیارد ریال کرد.ویژگی‌ صندوق‌های سرمایه‌گذاری

وی با بیان اینکه "صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرین" بازدهی سالانه 16.5 درصدی را تضمین کرده بود، اظهار داشت: این صندوق به بازدهی سالانه نزدیک به 17 درصد در دو سال گذشته رسید.

مقدسیان حداقل و حداکثر ارزش "صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرین" را به ترتیب 200 میلیارد ریال و 944 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ارزش متوسط "صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرین" نزدیک به 400 میلیارد ریال بود، گفت: حجم صدور و ابطال این صندوق 4 هزار و 54 میلیارد ریال در دو سال گذشته بود که این امر نمایانگر این مطلب است که سرمایه آن 5 بار گردش داشته است.

کارشناس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس به رشد قابل ملاحظه تعداد سرمایه‌گذاران این صندوق اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 86 درصد (یک هزار و 841 سرمایه‌گذار) تملک واحدهای سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه‌گذاران حقیقی و 14 درصد (29 سرمایه گذار) آن در انحصار سرمایه‌گذاران حقوقی است.

رضا کیانی - رییس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس - نیز با بیان اینکه "صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرین" عملکرد مثبتی در طول دوره فعالیت داشته است، تصریح کرد: علاقه به تاسیس این صندوق‌ها افزایش یافته به طوریکه هم اکنون چند درخواست برای راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت به این سازمان ارسال شده است.

کد خبر 85931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز