باغ گل ایرانی یادگاری از دوران قاجار است که حالا بیشتر از قدمتش به گل کار یهای زیبایش معروف شده است.

باغ گل ايراني

همشهری- مهدیه تقوی راد:‌ تنوع بالای گل های این باغ و کاشتن لاله در فصل بهار در این بوستان باعث شده تا خانواده ای زیادی برای بازدید از این باغ بیایند. باغی که آب همیشه روان در جوی های آن روان است و صدای آب در تمام ساعات روز در این بوستان به گوش می رسد.

باغ ایرانی

موقعیت:منطقه ۳ تهران، ده ونک

نشانی: خیابان شیخ بهایی شمالی، ۲۰ متری پیروزان، کوچه شهید صابری

ساعت بازدید:۲۴ ساعته

امکانات:کتابخانه، سرویس بهداشتی، ‌ زمین ورزش و بازی، آلاچیق، نمازخانه، ‌مناسب‌سازی شده برای توان‌یابان

معرفی : باغ ایرانی که به نام محمدعلی مختاری نامگذاری شده ۳.۵ هکتار مساحت دارد و بیش از ۲ هکتار آن به فضای سبز اختصاص دارد.

یادگاری از باغ قاجاری

باغ ایرانی، یادگاری از دوران قاجار است و برخی از درختان این باغ عمری ۱۵۰ تا ۲۵۰ ساله دارند. چنارها، سروها، نارون‌ها، زبان‌گنجشک‌ها، اقاقیا و درخت‌های گردو، توت، انار و خرمالو به‌همراه یک استخر قدیمی منظره طبیعت این باغ را کامل کرده‌اند. تنوع گیاهی در این باغ زیاد است و برگ بو، زرشک، شیر خشت، مورد، پیراکانتا، انواع رز و نسترن در این بوستان عطر و جلوه زیبایی را به گردشگران هدیه می دهند. یکی از دیدنی‌ترین بخش باغ ایرانی لاله‌های رنگارنگی هستند که هر سال بهار این باغ را می‌پوشانند. شاید کاشتن این همه گل لاله در باغ، از بهترین اقدامات محمدعلی مختاری برای زنده نگه داشتن این مکان بوده است. حالا این گل‌ها هستند که مردم بسیاری را به باغ می‌کشانند. گل‌هایی که در جای‌جای باغ با رنگ‌های آتشین، خودنمایی می‌کنند.

حکایت گلها و کاشی‌های فیروزه

جاری بودن آب در یک باغ، از عوامل مهم ادامه حیات آن به‌حساب می‌آید. باغ گل ده‌ونک نیز دارای این ویژگی است. همین که به باغ وارد می‌شوید، جوی آب جاری در آن و کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ نظر شما را به خود جلب می‌کنند. این آبراهه‌ها در نهایت به حوضی بزرگ می‌رسند. این حوض درست در مقابل عمارت و یا کوشک اصلی قرار دارد. تمام مسیرهای منتهی به کوشک و پیاده‌روهای کنار مسیر آب، با گل‌های رنگارنگ پوشانده شده‌اند. همنشینی گلهای رنگارنگ با کاشی‌های فیروزه آبراهه‌ها و حوض‌ها، منظره‌ای تماشایی در این باغ ساخته است. در گشت و گذار در این باغ می‌توانید از بخش‌های متنوع و دیدنی آن هم بازدید کنید. کوشک اصلی، فروشگاه‌های محصولات هنری و صنایع دستی و کافه‌ای قدیمی در مرکز باغ، جزو دیدنی‌های باغ ایرانی است.

کد خبر 859843
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha