روزنامه عبری زبان جروزالم پست، چاپ تل آویو در گزارشی به برنامه دولت بایدن در ارتباط با جنگ غزه پرداخته است.

بايدن

همشهری آنلاین: روزنامه عبری زبان جروزالم پست چاپ تل آویو در گزارشی به برنامه دولت بایدن در ارتباط با جنگ غزه پرداخته و در این ارتباط گزارش داده است:

روابط اعراب و اسرائیل در گرو تعیین وضعیت حماس در غزه است، اما بعید است که اسرائیل بتواند حماس را به طور کامل در غزه حذف کند. درخواست «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت ملی اسرائیل، برای برکناری «یوآو گالانت»، وزیر جنگ به دلیل امتناع وی از برقراری حکومت نظامی در غزه نشان می دهد که اسرائیل نیازمند دستیابی به یک اجماع داخلی در مورد وضعیت غزه پس از جنگ است، اما تا کنون این اجماع شکل نگرفته است. تیم بایدن در آمریکا هم به این نتیجه رسیده که بعید است حماس به طور کامل از غزه حذف شود و واشنگتن متقاعد شده که حماس پس از پایان جنگ به نوعی در نوار غزه باقی خواهد ماند. در واقع هدف اصلی آمریکا در حال حاضر تضعیف و به حاشیه راندن حماس است، زیرا طرح بایدن بدنبال یک حماس ضعیف در غزه است.

در ادامه این گزارش آمده است:

بایدن همچنین علاوه بر تضعیف عملیاتی حماس، در تلاش برای تقویت روابط اسرائیل با کشورهای عربی به ویژه عادی سازی روابط با عربستان سعودی و انعقاد یک توافقنامه دفاعی منطقه ای همزمان با اسرائیل نیز است. محاسبات بایدن برای باقی ماندن حماس در غزه براساس تجارب قبلی آمریکا در درگیری با سایر گروه‌ها در خاورمیانه است که هیچگاه به طور کامل این گروه‌ها حذف نشدند. اگر جنگ علیه غزه بدون پیشرفت محسوس ارتش اسرائیل در دستیابی به اهداف اساسی خود ادامه یابد، حماس قدرت بیشتری پیدا می کند و هر روز رهبر آن یعنی یحیی سنوار توانایی خود را برای فرار از ترور افزایش خواهد داد.

کد خبر 860063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha