دور اول مرحله گروهی رقابت‌های یورو۲۰۲۴ امروز با به پایان می‌رسد و همه چشم‌ها به ساق‌های کریسیتانو رونالدو در اولین بازی تیم ملی پرتغال است.

رونالدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، امروز با انجام ۲دیدار، پرونده بازی اول تیم‌های حاضر در مرحله گروهی یورو۲۰۲۴ بسته می‌شود. امشب احتمالا یک‌سری رکورد جابه‌جا می‌شود، چون کریستیانو رونالدو قرار است وارد شود. او در هر مسابقه‌ای که حاضر می‌شود، برگ‌های جدیدی به کتاب تاریخ فوتبال اضافه می‌کند. احتمالا رونالدو و پپه رکورد مسن‌ترین گلزن و بازیکن را به نام خود ثبت خواهند کرد. رونالدو ششمین‌بار است که در یورو حاضر می‌شود و اگر گل بزند، در ششمین دوره پیاپی موفق به این کار می‌شود.

تکرار یک تکرار

این چهارمین دیدار پرتغال و چک در یورو از سال۱۹۹۶ خواهد بود. فقط ایتالیا و اسپانیا در این مدت بیش از این با یکدیگر دیدار کرده‌اند (۵ دیدار که ششمین رویارویی هم در همین دوره ‌است). چک سال ۱۹۹۶ نخستین بازی ۲تیم را یک بر صفر برد و پرتغال هم در ۲دیدار آخر پیروز شد؛ ۳ بر یک در یوور ۲۰۰۸ و یک بر صفر در یورو۲۰۱۲.

پرتغال ۴بازی اخیر خود در همه رقابت‌ها مقابل چک را برده (۱۰گل مقابل یک‌ گل خورده) و در هر ۳بازی آخر، دروازه خود را بسته نگه داشته است.

پرتغال تنها تیمی است که در ۷دوره پیاپی گذشته به مرحله حذفی یورو رسیده که این روند از سال‌۱۹۹۶ آغاز شده است. در واقع پرتغال همیشه از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی اروپا (۸ از ۸) صعود کرده است.

چک برای یازدهمین‌بار در این رقابت‌ها حاضر می‌شود (شامل چکسلواکی) و این هشتمین حضور پیاپی آنها در این تورنمنت است. فقط آلمان‌(۱۴) و فرانسه‌(۹) در دوره‌های پیاپی بیشتری در یورو حاضر بوده‌اند.

کد خبر 860612
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha