چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

بزرگ‌ترین کارخانه تولید صفحات خورشیدی کشور آماده افزایش ۳۶۰ درصدی ظرفیت تولید است و از امروز با بهره‌برداری رسمی از فاز دوم این کارخانه، توان تولید سالانه ۲۳۰۰ مگاوات پنل خورشیدی محقق خواهد شد.

نیروگاه خورشیدی

به گزارش همشهری آنلاین، توجه به انرژی تجدید پذیر، یکی از راهبردهای حیاتی در حوزه انرژی ایران است که از سال‌ها پیش در کانون توجه قرار گرفته؛ اما همچنان سهم آن از سبد انرژی کشور محدود است. حالا، هم‌زمان با تلاش‌هایی که برای عبور از فصل گرما با خاموشی حداقلی و تأمین حداکثری برق صنایع در جریان است، گشایش‌هایی در حوزه انرژی تجدید پذیر در حال وقوع است که می‌تواند برای آینده راهگشا باشد.

بزرگ‌ترین کارخانه زنجیره ارزش فتوولتائیک ایران که مرحله اول آن با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ مگاوات تیر ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده بود؛ حالا در حال بهره‌برداری از مرحله دوم است که توان تولید آن را با ۳۶۰ درصد افزایش به ۲۳۰۰ مگاوات می‌رساند.

در مرحله دوم این کارخانه، ظرفیت سالانه ۱۸۰۰ مگاوات با امکان تولید پنل‌های خورشیدی تا توان ۷۰۰ وات ایجاد شده و عملاً پیش‌نیاز توسعه نیروگاه‌های بزرگ و کوچک‌مقیاس خورشیدی در کشور تأمین خواهد شد.

هم‌زمان با بهره‌برداری از این کارخانه تولید صفحات خورشیدی، فردا ۱۲ نیروگاه تجدیدپذیر به ظرفیت مجموع ۷۰ مگاوات نیز به‌صورت ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد شد. این نیروگاه‌ها در استان‌های مرکزی، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، لرستان، یزد و اصفهان پراکنده شده‌اند و مازاد برق تولیدی آنها به شبکه سراسری اضافه خواهد شد.

پیشنیاز احداث نیروگاه های خورشیدی پاس شد!

کد خبر 860865
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha