سید حسن نصرالله اظهار داشت باید دولت قبرس از این مسئله بر حذر باشد که گشودن فرودگاه‌ها و پایگاه‌هایش برای دشمن به منظور هدف قرار دادن لبنان به منزله این است که قبرس به بخشی از جنگ تبدیل شده است.

حسن نصرالله

به گزارش همشهری آنلاین، سخنرانی «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهید حاج طالب سامی عبدالله (ابوطالب) در مجتمع امام حسن مجتبی (ع) در حومه جنوبی بیروت آغاز شد.


سید حسن نصرالله در این مراسم عنوان داشت: من از دست دادن شهدای عزیز امروز و هفته‌های گذشته را تبریک و تهنیت و همچنین تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند مسألت دارم که شهادت آنها مقبول واقع شود.
وی عنوان داشت: من به خانواده شهید ابوطالب به دلیل اینکه وی نشان الهی را کسب کرد، تبریک می‌گویم و به آنها به خاطر از دست دادن این شهید و همراهان وی تسلیت عرض می‌کنم.


دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: موضع خانواده شهدا از منظر رضایت داشتن و اعلام عزم و اراده برای ادامه جانفشانی‌ها موضعی افتخارآمیز است. شهادت در اندیشه اسلامی به منزله برگزیده شدن از جانب خداوند و یک رستگاری بزرگ و پیروزی قطعی برای هر کسی است که به آن دست می‌یابد.


وی افزود: شهادت به منزله شکست و مرگ نیست و این یک نقطه قوت در جبهه‌های مقاومت است.‌ خطیرترین مسئله‌ای که دشمن با آن مواجه است این است که دشمن در این میدان‌ها با کسانی می‌جنگد که این فرهنگ و این اندیشه و ایمان را دارا هستند.


سید حسن نصرالله عنوان داشت: اینکه انسان صبر بسیاری را در مقابل حجم گسترده‌ای از دشواری‌ها داشته باشد مسئله بزرگی است و این چیزی است که ما در میان خانواده‌های شهدا که ایمان دارند که فردِ از دست رفته آنها به زندگی ابدی انتقال یافته است، شاهد هستیم.


سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: اینکه فرماندهان و نیروهای حزب الله به شهادت می‌رسند اصرار ما را برای ادامه مسیرمان بیشتر می‌کند.


مسیر ما این تواناییِ تحمل را در میان مقاومت و خاستگاه آن و حامیانش را دربر دارد؛ بنابراین پرچمی از میان ما نمی‌افتد و ضعف به ما رخنه نمی‌کند.


دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: نبرد در جبهه لبنان نقش بسیار گسترده‌ای را ایفا کرده و خسارت‌های مادی و معنوی و روحی به دشمن وارد می‌کند.


وی افزود: اگر مسئله عادی در جبهه جنوب در حال رخ دادن بود پس چرا تلاش می‌شود که آن را متوقف کنند و چرا فریاد و ناله و تهدید سر می‌دهند. ما از هشتم اکتبر در مقابل رویارویی بزرگی قرار داریم. جبهه پشتیبان به عملیات خود ادامه می‌دهد و خسارت‌هایی را به دشمن وارد کرده و جانفشانی‌هایی تقدیم می‌کند.


دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: جبهه پشتیبانی لبنان تاثیر گسترده‌ای در روند نبرد علیه اسرائیل دارد. ما خسارت‌های انسانی و مادی به اسرائیل وارد می‌کنیم و کاری را که پهپاد هدهد کرد یادآور می‌شویم. آنها تلاش می‌کنند که دو جبهه لبنان و غزه را از هم جدا کنند. حزب الله موفق شد بیش از ۱۰۰ هزار سرباز و افسر اسرائیلی را در جبهه شمال به خود مشغول سازد. ما در به فرسایش کشاندن نیروهای اسرائیلی در چند جبهه و سطح سهیم بودیم، جبهه لبنان همچنین موجب تعطیلی زندگی اقتصادی در شمال اسرائیل شد.


سید حسن نصرالله عنوان داشت: به ندرت اتفاق می‌افتد که ارتش اسرائیل به خسارت‌ها و تلفات خود در جبهه لبنان اذعان کند. به این دلیل که اسرائیل از اذعان به خسارت‌های خود خودداری می‌کند ما اقدام به تصویربرداری از آن خسارت‌ها کرده و از آنها مستندسازی می‌کنیم. برای نخستین بار است که این تعداد بالا از شمال اسرائیل به دلیل حملات حزب‌الله آواره و کوچانده شده‌اند.


وی افزود: برای نخستین بار از سال ۱۹۴۸ است که کمربند امنیتی در شمال اسرائیل شکل می‌گیرد. ما برای ورود به جنگ فراگیر با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم.


دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: از آغاز نبرد در جبهه لبنان برای پشتیبانی از غزه، ماشین رسانه‌ای گسترده‌ای به فعالیت افتاد تا دستاوردها و جانفشانی‌های جبهه جنوبی و جبهه‌های پشتیبان را کوچک نشان دهد. دشمن نمی‌خواهد جبهه شمال را به یک جبهه فشار علیه نتانیاهو تبدیل کند و خسارت‌هایی را که ما به دشمن وارد می‌کنیم، مخفی نگه می‌دارد.


سید حسن نصرالله گفت: حتی اگر ما نیت جنگ نداشتیم دشمن هراس را داشت و همچنان نیروهای خود را در شمال تقویت می‌کرد و این امر بر جبهه غزه تاثیر خود را می‌گذارد.


وی عنوان داشت: در صورتی که درگیری‌ها گسترش یابد یورش به الجلیل مسئله‌ای مطرح باقی می‌ماند. ۴۲ مستعمره به صورت کامل تخلیه شده‌اند و مستعمره‌هایی وجود دارند که زندگی در آنها متوقف شده است. وجهه نظامی و امنیتی بازدارنده دشمن در میان مردم و جامعه‌اش و جهان در حال فروپاشی است.


سید حسن نصرالله عنوان داشت: اعمال فشار از جبهه لبنان و جبهه‌های دیگر و پایداری اسطوره‌ای در غزه بر روند مذاکرات تاثیر می‌گذارد و جبهه‌ها در مذاکرات قویاً حاضر و مطرح هستند.


وی تاکید کرد: آنها از حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی ناتوان مانده‌اند و این شکست بزرگی برای دو ناوگان مهم دریایی در جهان و در وهله نخست برای ناوگان آمریکا است. جبهه یمن را اینگونه می‌توان خلاصه کرد؛ نخست شکست آمریکا و انگلیس و دوم ناتوانی اسرائیل از نبرد در آن جبهه.


سید حسن نصرالله عنوان داشت: دشمن به دنبال پیروزی دروغین و جعلی نفس نفس می‌زند تا آن را به مردم خود به عنوان یک پیروزی عرضه کند.


دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: وزارت جنگ دشمن می‌گوید که ۸۶۶۳ تن از افسران و سربازانش دچار معلولیت شده‌اند و ما می‌پرسیم که تعداد مجروحان آنها چقدر است؟دشمن تعداد زیادی از پایگاه‌های نظامی خود را در مرزها با جنوب لبنان تخلیه کرده است. مقاومت اطلاعات جدید و دقیقی را در مورد پایگاه‌های دشمن اسرائیلی در مرزها به دست آورده است.


سید حسن نصرالله گفت: ما در مقابل حقیقتی بسیار مهم قرار داریم که غزه و کرانه باختری در حال ترسیم آن هستند و خسارت‌های بزرگی وجود دارد که به رژیم صهیونیستی وارد می‌شود. از هشتم اکتبر دشمن فهمید که پایگاه‌هایش هدف قرار خواهد گرفت و ما اطلاعات کافی در مورد آنها و در مورد استحکامات و سازوبرگ و نفرات آنها داریم. ما بر اساس برنامه معین و مشخص به حمله به مواضع دشمن ادامه می‌دهیم.
وی تصریح کرد: مقاومت با هدف قرار دادن تجهیزات فنی، رادارها، بالون‌ها و غیره، استراتژی کور کردن دشمن و کر کردن آن را دنبال کرد.


دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: هیچ تدابیری در جهان همانند تدابیری که در مرزها با غزه اتخاذ می‌شود وجود ندارد و آنچه که در اکتبر رخ داد باعث غافلگیری بسیاری برای دشمن شد. ما اطلاعات بسیار زیادی در اختیار داریم و آنچه که روز گذشته منتشر کردیم بخش اندکی از ساعت‌های طولانی بود که در حیفا تصویربرداری شده بود.


وی افزود: ما با بخشی از سلاح‌هایمان جنگیده‌ایم و سلاح‌های جدید دیگری را به دست آورده و بخشی از سلاح‌هایمان را نیز توسعه بخشیده‌ایم. ما در لبنان بعضی از انواع موشک‌هایی را که به آن نیاز داریم و در نبرد مورد استفاده قرار می‌دهیم، می‌سازیم.


سید حسن نصرالله اظهار کرد: ما توانایی و نیروی انسانی لازم و با انگیزه را برای ورود به نبرد در اختیار داریم. مقاومت بیش از نیازش از نیروی انسانی برای ورود به نبرد برخوردار است. تعداد نیروهای مبارز ما از ۱۰۰ هزار نفر بسیار فراتر رفته است و ما حتی در بدترین شرایط جنگ نیز بیشتر از نیاز جبهه در اختیار داریم. پایگاه اجتماعی حزب الله مهم‌ترین سلاح ما است.


سید حسن نصرالله ادامه داد: ما سلاح‌های دیگری را برای آینده به منظور دفاع از خاکمان و مردممان و حاکمیت لبنان نگه داشته‌ایم.


وی عنوان داشت: دشمن نبرد بین جنگی را در سوریه به راه انداخت و در آن شکست خورد و هر آنچه که باید به لبنان می‌رسید، رسید. آنچه که دشمن می‌گوید و تهدیدهایی را که توسط میانجیگران مطرح می‌کند و آنچه که در عرصه رسانه در مورد جنگ گفته می‌شود ما را نمی‌ترساند و نباید که ما را بترساند. دشمن به خوبی می‌داند که ما خود را برای بدترین روزها آماده کرده‌ایم و می‌داند که چه چیزی انتظارش را می‌کشد به همین دلیل طی ۸ ، ۹ ماه گذشته شاهد بازدارندگی در برابر دشمن بودیم.


وی تصریح کرد: دشمن می‌داند که مکانی در رژیم صهیونیستی وجود ندارد که از موشک‌های ما و پهپادهای ما به دور باشد و بمباران صورت گرفته توسط ما یک بمباران بی‌هدف نیست.


سید حسن نصرالله گفت: ما بانک کامل و واقعی از اهداف و مواضع دشمن داریم و توانایی رسیدن به تمام اهدافی را داریم که بنیان و پایه‌های رژیم را دچار تزلزل می‌کند. دشمن می‌داند آنچه که در دریای مدیترانه نیز انتظارش را می‌کشد بسیار گسترده است. دشمن می‌داند که باید در عرصه زمینی، هوایی و دریایی منتظر ما بماند و اگر جنگی تحمیل شود، مقاومت بدون ضوابط و اصول و سقف، مبارزه خواهد کرد.


وی اظهار داشت باید دولت قبرس از این مسئله بر حذر باشد که گشودن فرودگاه‌ها و پایگاه‌هایش برای دشمن به منظور هدف قرار دادن لبنان به منزله این است که قبرس به بخشی از جنگ تبدیل شده است.

سید حسن نصرالله در پایان گفت این بزرگترین نبردی است که امت از سال ۱۹۴۸ وارد آن شده است و چشم انداز مشخص و درخشانی دارد و وجهه منطقه را تغییر خواهد داد و آینده آن را خواهد ساخت.

کد خبر 861179
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha