سازندگان فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری این دوره چه کسانی هستند و برای کدام نامزدها فیلم ساخته اند؟

فيلم نامزدها

همشهری آنلاین: ترکیب سازندگان فیلم های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری انتخابات زودهنگام ۱۴۰۳ را بیشتر فیلمسازان جوان تشکیل می دهند. ترکیبی را که رسانه ها در مورد سازندگان فیلم های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری منتشر کرده اند در اینجا به اختضار بررسی کرده‌ایم.

کارگردان «علفزار» در ستاد زاکانی

نازنین پیرکاری، سرپرست موسسه تصویر شهر، سرتیم مستندهای انتخابات ۱۴۰۳ علیرضا زاکانی است و کاظم دانشی کارگردان «علفزار» و نویسنده «بیبدن» هم یکی از کارگردان‌های مستندهای انتخاباتی اوست.

کارگردان مستندی درباره صادق خلخالی، کارگردان فیلم تبلیغاتی پورمحمدی

عارف افشار، مستندساز، مستند منتشرشده ستاد انتخاباتی مصطفی پورمحمدی را ساخته است و حامد شکیبانیا، تهیه‌کننده سینمای مستند، به عنوان کارگردان یا مشاور سینمایی در ستاد این نامزد انتخاباتی حضور دارد. شکیبانیا در سال های ۱۳۹۲و ۱۳۹۶ هم برای حسن روحانی مستند انتخاباتی ساخته بود. عارف افشار دو مستند «برزخی‌ها» و «ضدقهرمان» را برای سازمان اوج کارگردانی کرده که اولی درباره سیاست های سینمایی دهه شصت و دومی درباره صادق خلخالی است.

سفره تکاندن پرماجرای قاضی‌زاده هاشمی

سامان مختاری، تصویربردار، به عنوان کارگردان در ستاد انتخاباتی امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی حضور دارد. اما حضور داریوش یاری، کارگردان «شور عاشقی»، توسط مسعود زمانی مدیرتولید آخرین ساخته سینمایی او تکذیب شد.
گفته می‌شد مستند قبلی امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در انتخابات ۱۴۰۰ را که صحنه سفره تکاندن آن در فضای مجازی وایرال شد محمدعلی باشه‌آهنگر (کارگردان «سینمامتروپل») کارگردانی و محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی تهیه کرده که بعد از جنجالی شدن این مستند گفته شد، فیلم تبلیغاتی قاضی‌زاده هاشمی کار گروهی بوده است.

کارگردان اصول‌گرا حامی پزشکیان

مستند مسعود پزشکیان را حسین جمشیدی‌گوهری، تدوینگر «موقعیت مهدی»، «آتابای»، «لاتاری» و فیلم درحال اکران «آبی روشن» ساخته است و مستند دوم و اصلی آن را هم مهدی شاه‌محمدی، کارگردان فیلم «مجنون» که در جشنواره چهل‌ودوم فجر به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد، ساخته است. مهدی شاه‌محمدی به تازگی در گفتگویی خود را در اردوگاه اصول‌گرایان تعریف کرده است.

افخمی، کارگردان جلیلی

مستند سعید جلیلی به کارگردانی مهدی نقوی با همراهی بهروز افخمی از تلویزیون پخش شد. افخمی سابقه ساخت مستندهای انتخاباتی دیگری را پیش از این در کارنامه داشت؛ از جمله مستند مهدی کروبی در سال ۱۳۸۸.

سیدمحمود رضوی و بهروز شعیبی در ستاد قالیباف

سیدمحمود رضوی که همیشه نفر اصلی ستاد قالیباف برای ساخت فیلم های تبلیغاتی است امسال هم متولی مستندهای این نامزد انتخابات ریاست جمهوری است. رضوی درباره یکی از دو فیلم امسال قالیباف نوشت: «ساخت مستند کوتاه از دکتر قالیباف با انبوه فیلم‌های موجود از دفاع مقدس تا مجلس و حضور بین مردم، در این فرصت کم کار سخت و طاقت‌فرسایی بود.» از سجاد پهلوان زاده تدوینگر آثار مهدویان و بهروز شعیبی به عنوان همکاران رضوی در ساخت فیلم های تبلیغاتی قالیباف نام برده شده است.

کد خبر 861662
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha