با توجه به افتتاح خط آهن رشت کاسپین قرار است به زودی ترانزیت گوگرد ترکمنستان از این خط آغاز شود. خبری دیگر نشان می دهد که ونزوئلا در حال آماده سازی خود برای پیوستن به بریکس است.

قطار رشت كاسپين

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به افتتاح خط آهن رشت کاسپین قرار است به زودی ترانزیت گوگرد ترکمنستان از این خط آغاز شود. خبری دیگر نشان می دهد که ونزوئلا در حال آماده سازی خود برای پیوستن به بریکس است.

ترانزیت گوگرد ترکمنستان از راه‌آهن رشت کاسپین

مدیرعامل راه‌آهن گفت: با توجه به افتتاح راه‌آهن رشت - کاسپین پیش‌بینی می‌کنیم افزایش خوبی در ترانزیت بار ریلی داشته باشیم و از هفته آینده ترانزیت گوگرد ترکمنستان را از این مسیر خواهیم داشت.

ونزوئلا در آستانه ورود به بریکس

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد: ونزوئلا در آستانه پیوستن به گروه کشورهای بریکس است. به‌گفته او، کشورش دارای بزرگ‌ترین ذخایر سوخت جهان و آماده ارائه آن به شرکای آینده است.

شکست عربستان از روسیه در صادرات نفت

واردات نفت هند از روسیه در ‌ماه مه، به رکورد بالای ۲.۱میلیون بشکه در روز رسید و همزمان، وارداتش از عربستان سعودی، به پایین‌ترین رکورد ۱۰ماهه نزول کرد. افزایش تخفیف عامل رشد صادرات روسیه بوده است.

بیشتر بخوانید

قطار خلیج‌فارس به خزر رسید | نقش راه آهن رشت کاسپین در کریدور نوستراک

واردات آیفون رفرش با صادرات میوه وتره بار!

کاهش فروش خودروهای برقی در اروپا

داده‌های صنعت خودروسازی‌ اروپا نشان می‌دهد که فروش خودروهای برقی در اتحادیه اروپا 12درصد کاهش یافته و بیشترین میزان افت با 30درصد کاهش مربوط به آلمان بوده است.

کاهش تجارت در منطقه یورو

آمارها نشان می‌دهد که حجم فعالیت‌های تجارت در منطقه یورو در ماه جاری میلادی به‌شدت کاهش یافته و بیشترین میزان کاهش مربوط به صنایع خدماتی بوده که منجر به رکود این بخش شده است.

مدیران کسپرسکی تحریم شدند

دولت بایدن، یک روز پس از اعلام ممنوعیت فروش نرم افزار آنتی ویروس شرکت کسپرسکی، تعداد ۱۲مدیر ارشد این شرکت روسی را با اشاره به ریسک‌های امنیت سایبری، تحریم کرد.

رشد قیمت طلای جهانی

شیب قیمت طلای جهانی تحت‌تأثیر افزایش تنش‌ها در خاورمیانه صعودی شد. ضمن اینکه تحلیلگران انتظار دارند فدرال رزروف نرخ‌های بهره را در اواخر امسال کاهش دهد که می‌تواند فشار بیشتری بر قیمت طلا وارد کند.

کد خبر 861755
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha