حجم تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی به ۱۱۵هزار میلیارد تومان در طول ۳سال فعالیت دولت سیزدهم رسیده و بیش از ۹۵درصد صدور مجوزها در رشته‌های مختلف مشاغل خانگی برای نخستین‌بار به‌صورت آنی انجام شده است. این آمارها در شرایطی منتشر شده که در کشورهای توسعه‌یافته سهم این مشاغل از اشتغال به ۲۳درصد هم می‌رسد.

مشاغل خانگی

به‌گزارش همشهری‌آنلاین، کاهش صدور مجوز مشاغل خانگی با حذف بوروکراسی زائد و امضاهای طلایی به کمتر از ۳روز کاهش یافته و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فاش کرده که از ۲۸۰هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در طول ۳سال گذشته، ۱۱۵هزار میلیارد تومان آن به اشتغال مشاغل خانگی اختصاص داشته است. اشتغال‌زایی فوری و هدفمند و البته کم‌هزینه یکی از سیاست‌های دولت‌ها برای کاهش نرخ بیکاری است و در ایران هم همین سیاست باعث شده تا نرخ بیکاری در دولت سیزدهم به کمترین میزان ممکن در یک دهه اخیر برسد.

البته این میزان تسهیلات همچنان با چالش عدم‌عدالت بین استان‌ها مواجه است؛ به‌نحوی که بالاترین سهم را استان تهران به‌خود اختصاص داده است. امسال برای حمایت از این مشاغل بالغ بر ۴هزار میلیارد تومان اعتبار توسط بانک مرکزی پیش‌بینی شده و قرار است یک‌هزار میلیارد تومان دیگر برای رونق کسب‌وکارهای خانگی درنظر گرفته شود. تسهیلات ویژه کسب‌وکارهای خانگی را بانک‌های ملی، توسعه تعاون، صادرات، تجارت، ملت، رفاه، رسالت، مهر ایران و پست بانک پرداخت می‌کنند.

سهم زنان از تسهیلات مشاغل خانگی چقدر است؟

کد خبر 861858
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha