مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

تعداد روستاهای خوش آب و هوای اطراف پایتخت کم نیست. یکی از این روستاها، روستای بالابان بوده که در غرب تهران واقع شده است. این روستا به‌دلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه کرج، چشم‌اندازهای آبی و سبز دارد که برای هر بیننده‌ای‌ جذاب است.

بالابان

همشهری - سعیده مرادی: در روستای بالابان جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد که نظر هر بیننده‌ای را به خود جذب و بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

روستایی پر از جاذبه دیدنی

در روستای بالابان می‌توانید از جاذبه‌های مختلفی مانند آبشار بالابان، حمام تاریخی، پل قدیمی، قلعه بالابان و تپه باستانی دیدن کنید. همچنین می‌توانید محصولات محلی این روستا مانند عسل، پنیر، دوغ و نان تنوری را تهیه کنید و به خانه ببرید. روستای بالابان یک گزینه عالی برای گشت‌وگذار در طبیعت و فرار از شلوغی شهر است.

قلعه باستانی بالابان: قلعه باستانی بالابان مربوط به دوره قاجار بوده و در شرق قره تپه قرار دارد که در گذشته شامل دو بخش، یک بخش مسکونی و یک بخش زراعی بوده است. در جنوب غرب آن نیز دو قلعه کوچکتر نیز وجود دارد، اما محل سکونت اصلی اهالی روستا در قلعه بزرگتر بوده است. بسیاری از فضاهای مورد استفاده قلعه هنوز پا برجاست. این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۵۰۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

تپه باستانی قره‌تپه: در نزدیکی روستای بالابان تپه قره‌تپه با هفت هزار سال قدمت به عنوان مهم‌ترین آثار باستانی شهرستان شهریار وجود دارد که می‌تواند گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط کشور و حتی دنیا جذب کند. این ناحیه باستانی بین سال‌های ۳۶ تا ۳۳ هجری شمسی توسط باستان شناسان انگلیسی و فرانسوی شناسایی کشف شد.

حمام تاریخی: در دل روستای بالابان روستای تاریخی وجود دارد که قدمت آن به دوره صفویه باز می‌گردد.

نشانی: شهریار، جاده باغستان، فرعی بهار

موقعیت: ۳۲ کیلومتری تهران

کد خبر 862188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha