رییس کمیته گردشگری شورای شهر جزئیات برنامه های متنوع شهرداری تهران برای پر کردن اوقات فراغت شهرواندان را تشریح کرد.

اوقات فراغت

به گزارش همشهری آنلاین؛ سیداحمد علوی گفت: پایتخت نشینان می‌توانند در صورت تمایل در ایام تابستان، برای پر کردن اوقات فراغت خود و خانواده‌هایشان از امکانات ویژه و تخفیفات اعلام شده بهره مند شوند.

او افزود: درحال حاضر شرایط و میزان نرخ تخفیف هر یک از اماکن تفریحی متعلق به شهرداری تهران در جدولی تعیین شده است؛ مشخص شده که چه اماکنی در چه روزهایی شامل نرخ تخفیف هستند و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این جدول، اماکن تفریحی خود را مشخص و با تهیه بلیت در این اماکن بهره مند شوند.

تامین برخی از هزینه ها توسط شهرداری

او از دیگر برنامه‌های تابستانه را گردشگری از طریق سرای محلات عنوان کرد و گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای تابستان تدارک دیده شده که قرار است از طریق سرای محلات به اجرا گذاشته شود طبق برنامه ریزی، قرار است هزینه مقاصد گردشگری و نیز ایاب و ذهاب این مقاصد توسط شهرداری تهران تامین شود و مابقی هزینه را خود شهروندان بپردازند.

برنامه های متنوع تابستانی در مدارس و مساجد

علوی با بیان اینکه مساجد و مدارس در تابستان اردوگاه تابستانه می‌شوند، افزود: ۳۵۰ مدرسه و مسجد قرارگاه اردوگاهی تابستانه می‌شوند تا دوره‌های اردوگاهی اوقات فراغتی را که مساجد برای شهروندان تدارک دیده‌اند در فضای مدارس که در تابستان تعطیل هستند برگزار کنند و این گونه ارتباط مساجد و مدارس حفظ می‌شود.

رییس کمیته گردشگری شورای شهر همچنین تاکید کرد: برنامه شادی و نشاط که در بوستان‌ها اجرا می‌شود در ایام تابستان همواره برقرار خواهد بود.

استعدادیابی در یک رقابت سالم

علوی با بیان اینکه مطالبه شهروندان در استفاده از اماکن ورزشی در ایام تابستان بیشتر می‌شود، افزود: برای استفاده بهتر شهروندان از اماکن ورزشی شهرداری و نیز کاهش هزینه‌ها، برنامه ریزی شده تا شهروندان و بویژه دانش آموزان بتوانند در سایت قهرمان شهر نام نویسی کنند، داخل این اماکن آموزش ببینند و با رقابتی که صورت می‌گیرد استعدادهایشان کشف شود.

کد خبر 863122
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha