تحولات بازرگانی خارجی کشور نشان می‌دهد در سه ماهه نخست امسال درآمدهای ارزی کشور به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید، در این مدت تراز تجاری کشور معادل ۵۱.۳ درصد نسبت به مقطع مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

دلار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، درآمدهای ارزی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴ میلیارد دلار افزایش یافت و تامین ارز بخش‌های مختلف اقتصادی از مرز ۱۷.۴ میلیارد دلار گذشت؛ این را بانک مرکزی امروز اعلام کرد.

بانک مرکزی همچنین از تامین ۱۷ میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی از ابتدای سال جاری تا ۸ تیرماه خبر داد و اعلام کرد: ۳ میلیارد و ۹۷۵ میلیون دلار ارز برای کالاهای اساسی و دارو اختصاص داده شده است.

تحولات بازرگانی خارجی نشان می‌دهد در سه ماهه نخست امسال صادرات نفتی و غیر نفتی کشور به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با صادرات ۲۱.۵ میلیارد دلاری مدت مشابه سال گذشته، ۱۸.۶ درصدی افزایش یافته است.

‌تراز تجاری کشور نیز در سه ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۵۱.۴ درصدی از ۷.۴ میلیارد دلار به ۱۱.۲ میلیارد دلار رسیده است.

طبق اعلام بانک مرکزی‌ ۱۷ میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی از ابتدای سال جاری تا ۸ تیرماه تامین شد که ۳ میلیارد و ۹۷۵ میلیون دلار ارز سهم کالاهای اساسی و دارو بوده است.

درآمدهای ارزی کشور در بهار امسال ۴ میلیارد دلار افزایش یافت

کد خبر 863327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha