یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

طبق قوانین پزشکی، به بازیکنان فوتبال توصیه می‌شود با یک چشم بازی نکند تا میزبان آسیب‌دیدگی‌شان بیشتر نشود.

کوین یامگا

به گزارش همشهری آنلاین، کوین یامگا مدافع - هافبک فرانسوی تیم فوتبال استقلال در تعطیلات نیم‌فصل سال گذشته در برخورد با امید حامدی‌فر از ناحیه چشم آسیب دید و مجبور شد چندین جراحی روی چشم مصدومش انجام دهد.

آسیب‌دیدگی یامگا به حدی بود که تا پایان فصل خانه‌نشین شد و تمریناتش را بیشتر به‌صورت انفرادی دنبال می‌کرد. برای فصل پیش رو، صحبت‌هایی مطرح شد که شاید یامگا بخواهد با یک چشم به فوتبالش ادامه دهد. محمدعلی زارع پزشک استقلال در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرده بود: «وضعیت چشم یامگا رو به بهبودی است، ولی دید آن به اندازه چشم دیگر نیست. ایفمارک و کمیته پزشکی باید مجوز بازی با یک چشم را بدهند».

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که در قانون کلی پزشکی - ورزشی، در ورزش‌هایی که تماس وجود دارد، به بازیکنان توصیه می‌شود با یک چشم بازی نکنند تا چشم دیگر دچار آسیب‌دیدگی نشود. در ورزش فوتبال، هم تماس بدنی وجود دارد و هم اینکه ممکن است توپ به چشم برخورد کند، به همین دلیل این توصیه به بازیکن می‌شود.

بر همین اساس، در صورتی که گزارش وضعیت چشم یامگا به ایفمارک ارائه شود، طبق قوانین شاید الزامی نباشد، ولی حتماً توصیه می‌شود که این بازیکن تا زمانی که چشمش بهبود نیافته است، با یک چشم بازی نکند.

از باشگاه استقلال نیز خبر می‌رسد که یامگا از لیست خارج می‌شود تا وضعیت او تا پایان نیم‌فصل مشخص شود.

کد خبر 863375
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha